Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- مديرکل استاندارد استان اصفهان گفت: 40 درصد از کارگاه هاي توليد مصالح ساختماني در اين استان فاقد پروانه استفاده از نشان استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، غلامحسين شفيعي شنبه در آئين معارفه رئيس اداره استاندارد شهرستان کاشان بيان کرد: بيشتر واحدهاي فاقد پروانه استاندارد در زمينه توليد تيرچه بلوک، بلوک هاي سقفي و بلوک هاي ديواري به صورت زيرزميني فعاليت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به معرفي 50 واحد توليدي و صنعتي به دستگاه قضايي در سال جاري افزود: شرايط 200 واحد توليدي در سال جاري احراز نشد که همگي پلمب و واحدهاي اصلاح شده بدون معرفي به دستگاه قضايي رفع پلمب شدند.
مديرکل استاندارد استان اصفهان گفت: بيش از 10 هزار واحد توليدي و صنعتي در استان اصفهان فعاليت مي کنند که چهار هزار واحد زير پوشش و مشمول استاندارد اجباري هستند و 95 درصد آنها پروانه کاربرد نشان استاندارد دارند.
او با اشاره به صدور 500 پروانه جديد استفاده از نشان استاندارد در استان اصفهان در سال جاري اضافه کرد: براي بيش از 400 واحد نيز که خودشان تمايل داشتند، پروانه استاندارد تشويقي صادر شده است.
شفيعي در ادامه از کاشان به عنوان قطب فرش صنعتي کشور نام برد و تشريح کرد: فرش مشمول استاندارد اجباري نيست اما برچسب نوع فرش مشمول استاندارد اجباري است و تا کنون از بين نزديک به يک هزار واحد توليدکننده فرش ماشيني 700 واحد موفق به دريافت پروانه کاربرد استاندارد اجباري شدند.
وي افزود: گلاب و عرقيات گياهي نيز مشمول استاندارد اجباري مي باشد و با توجه به اينکه کاشان قطب توليد اين محصولات در کشور است، همه واحدهاي صنعتي توليدکننده عرقيات گياهي داراي پروانه کاربرد استاندارد هستند اما هنوز واحدهاي کارگاهي موفق به دريافت استاندارد نشدند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي کاشان نيز در ادامه استاندارد را نخستين شرط لازم براي فعاليت يک واحد توليدي عنوان کرد و گفت: 450 پروانه کاربرد استاندارد در کاشان وجود دارد که 115 محصول اين واحدهاي توليدي به طور جداگانه داراي مجوز هستند.
محمود تولايي افزود: استاندارد کالا عامل رونق صادرات و حضور در عرصه‌هاي جهاني است و اين شهرستان توانمندي و پايگاه بسيار خوبي در حوزه فرش و گلاب دارد.
وي با اشاره به صدور مجوز راه اندازي انجمن گلاب و عرقيات در کاشان از سوي اتاق بازرگاني ايران بيان کرد: 600 واحد گلابگيري سنتي در اين شهرستان فعال هستند که انسجام خوبي در تشکيل اتحاديه مستقل صنفي گلاب صورت گرفت تا خود را رو به روي واحدهاي گلابگيري صنعتي ندانند.
رئيس اتاق بازرگاني کاشان در ادامه گفت: اتحاديه فرش ماشيني کاشان نيز بزرگترين تشکل صنفي در اين زمينه در کشور است که با 25 سال پيشينه هم اکنون با بيش از 260 عضو فعاليت مي کند.
او عنوان کرد: نزديک به يک هزار و 200 واحد صنعتي و توليدي در کاشان فعال است که نزديک به 700 واحد را کارخانه هاي توليد فرش ماشيني تشکيل مي دهد.
تولايي افزود: کاشان در بحث صنايع غذايي افزون بر بحث استانداردسازي بايد با معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي تعامل خوبي داشته باشد زيرا اين منطقه گرچه در زمينه صنايع غذايي مورد بي‌مهري قرارگرفته‌ اما بايد نسبت به بهبود شرايط اقدام شود.
به گزارش ايرنا، غلامحسين بخردي در ادامه اين آئين به جاي محمدرضا آرين به عنوان رئيس جديد اداره استاندارد شهرستان کاشان معارفه شد.
خبرنگار: يوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر