Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:25:50 GMT

توسعه روستا های کشور نیازمند یک نگاه ملی است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۶۹۵۸

توسعه روستا های کشور نیازمند یک نگاه ملی است

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز آموزش سیاست گزاری مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برای توسعه روستا ها باید اطلاعات کاملی از وضعیت روستاهای استان بدست آوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، محمد تقی آذرشب در  نشست  صمیمی هم اندیشی با مسئولین سازمان جهاد کشاورزی در بندرعباس  افزود: جامعه روستایی هرمزگان هنوز پابرجاست به طوری که نرخ مهاجرت استان صفر بوده و از این لحاظ هرمزگان نمونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد : از سال 1340توسعه روستاها در کشور آغاز شد ولی به دلایل عدم وجود نگاه ملی تاکنون موفق نبوده است.

 

آذرشب اذعان کرد : با توجه به اینکه عمده مخاطبان سازمان جهاد کشاورزی، جامعه روستایی است؛ پس می تواند در جمع آوری  اطلاعاتی همچون روند تاریخی روستاها ، شرایط اقلیمی  و فرهنگ ما را یاری کند.

 

وی اضافه کرد : چشم انداز توسعه روستا ، شبکه حمل و نقل ، اشتغال ، تنظیم بازار محصولات از دیگر شاخص هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : برای اجرای طرح  توسعه روستا ها ابتدا باید برنامه مدون تدوین  و سپس اجرا شود.

 

علی باقرزاده با تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در توسعه روستاها باید مورد توجه قرارگیرد این است که روستا را باید از چند محور از جمله گردشگری ، اشتغال ، کشاورزی و فرهنگ بومی محلی مورد بررسی قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح نباید دستگاههای اجرایی بصورت جزیره ای عمل کنند، تصریح کرد: باید در این طرح  به توانمند سازی جوانان و زنان روستایی بیش از پیش توجه شود.

 

باقر زاده گفت : امروز صنایع کشور جوابگوی نیاز کاری جوانان نیستند و باید در طرح توسعه روستاها به گونه ای برنامه ریزی کرد که اقتصاد روستاییان متحول شود بطوری که پدیده مهاجرت معکوس شود یعنی جوانان  در روستاها به دنبال  شغل پایدار باشند.

 

وی افزود : درصد بالایی از جمعیت استان در روستا ها زندگی می کنند و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی  روستا ها بهره برد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان