Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی- سید محمد صادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه استیضاح این وزیر 89 امضاء داشت، تصریح کرد: در روزهای گذشته هفت نماینده دیگر مجلس این طرح را امضا کردند و نمایندگان بر استیضاح حجتی اصرار و تاکید دارند.

وی تصریح کرد: استیضاح این وزیر از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد و اولین دستور کاری این کمیسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراح اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس افزود: قطعا بعد از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه، با تشکیل جلسات کمیسون کشاورزی، این استیضاح که اولین دستور کار کمیسیون است، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

حسنی جوریابی اضافه کرد: اشکالات موجود در وزارتخانه و سیاست های نادرست وزیر بخصوص در خصوص واردات محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد و استیضاح وزیر نیز به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند، افزود: تا کنون هیچ یک از نمایندگانی امضا کننده استیضاح این وزیر مراجعه نکرده تا امضای خود را پس بگیرد.

طراح اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای استیضاح یک وزیر تنها به امضای 10 نماینده نیاز است که این استیضاح 10 برابر حداقل، امضاء دارد.

حسنی جوریابی افزود: تعدادی از چهره های شاخص کمیسیون کشاورزی مجلس این طرح را امضا کردند که هرگز امضاهای خود را پس نمی گیرند. حتی اگر اگر برخی از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند حداقل 40 نماینده هرگز امضای خود را پس نخواهند گرفت. 

استیضاح این وزیر 38 محور دارد که واردات بیش از حد محصولات، بی توجهی به تولیدات داخلی، نخریدن محصولات کشاورزان، بی انگیزه کردن کشاورزان و باغداران، نداشتن برنامه برای صادرات و مصرف داخلی محصولات کشاورزی تولیدات داخل، وضعیت نامناسب باغداران و کشاورزان بخصوص در آذربایجان غربی، عدم پاسخگویی مسئولان وزارت کشاورزی، عدم برنامه ریزی برای صادرات سیب‌های تولیدی و همچنین نبود برنامه برای مصرف داخلی و تبدیل این محصولات به کنسانتره و آبمیوه از محورهای این استیضاح ذکر شد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم