Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@00:15:32 GMT

شکلات واقعی را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۸۳۶۵

شکلات واقعی را بشناسیم

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ کارشناسان تغذیه و همچنین پزشکان بر این عقیده اند که خوردن روزانه ۵۰ گرم شکلات تلخ می تواند برای بدن مفید باشد.

کاکائو به عنوان خوراکی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود. در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند. کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شکلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اکسیدانی کاکائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام فرآیند در کارخانه خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد.

حمیدرضا منصور شانجانی کارشناس این حوزه، می گوید: شکلاتی که با کره کاکائو درست نشده باشد، نمی توان آن را شکلات واقعی تلقی کرد. زیرا، مردم چنین تصور می کنند که هر شکلات قهوه ای رنگی کاکائو است. در حالی که اینطور نیست و ما باید این واقعیت را برای مردم بازگو کنیم که شکلات واقعی با استفاده از کره کاکائو درست می شود.

وی با اشاره به قیمت گران کره کاکائو، می افزاید: کره کاکائو از درخت کاکائو به عمل می آید که تنها در خط استوا می توان درخت کاکائو را دید، در نتیجه تنها چند شرکت معتبر در دنیا هستند که این محصول را به عمل می آورند.




منصور شانجانی، از کره کاکائو به عنوان یکی از بهترین و سالم ترین روغن های شناخته شده در جهان نام می برد و می گوید: این روغن از دانه کاکائو به عمل می آید که همان کره کاکائو است.

بررسی ها نشان می دهد که سرانه مصرف شکلات یا همان کاکائو در ایران خیلی پایین تر از سرانه جهانی است. این در حالی است که مصرف شیرینی که حاوی چربی و شکر زیادی است، در کشور بیشتر از شکلات است.

آمارها نشان می دهد سرانه مصرف شکلات در جهان بیشتر از ۶ کیلوگرم است، در حالی که این سرانه در ایران کمتر از ۳ کیلوگرم است.

ابراهیم منصور شانجانی، تولید کننده شکلات با اشاره به نقش شکلات در سلامت افراد، می گوید: یکی از موضوعات مورد توجه در صنعت شکلات سازی کشور، استفاده از ویتامین های غنی شده در ساخت شکلات است. این نوع شکلات ها می تواند برای دانش آموزان خیلی مفید باشد.

وی در ارتباط با استفاده از برچسب راهنمای تغذیه بر روی محصولات غذایی و خوراکی، می افزاید: شاید استفاده از این برچسب منجر به کاهش فروش برخی محصولات حاوی نمک، شکر و روغن بالا شود، اما به نظر من اقدام خوبی است که سازمان غذا و دارو انجام داده است. زیرا، انتخاب را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند.

منصور شانجانی، بر ضرورت ترویج فرهنگ مصرف شکلات واقعی در کشور تاکید می کند و می گوید: مردم باید با شکلات واقعی آشنا شوند، چون برخی شکلات ها از جمله آن دست از شکلات های خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود، با استفاده از روغن پالم تهیه شده اند. زیرا، قیمت کره کاکائو چند برابر قیمت پالم است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تبریز، افزود: نشان تجاری باید به گونه‌ای باشد که مردم در داخل و خارج کشور آن را بشناسند، اگر محصولی با نشان تجاری در دنیا شناخته شده و مردم به آن اعتماد کنند یعنی تولید پایدار است.

وی ادامه داد: محصول دارای نشان تجاری اگر بازارسازی نشود، ناقص بوده و احتمال دارد در مسیر صعودی تولید زمین بخورد.

وی با بیان این‌که تولید باکیفیت، ساختن نشان تجاری مؤثر و قابل اعتماد برای دنیا و بازارسازی سه اصل مهم در صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: کار نمایشگاه‌ها نیز بازارسازی است و طراحی یک نمایشگاه خوب بین المللی موجب می‌شود تا بتوانیم محصول خود را به دنیا عرضه کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از ۱۷ دوره برگزاری در کشور برای نخستین بار در تبریز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه اکنون به جای اصلی خود بازگشته است و آذربایجان شرقی، قطب صنایع غذایی و محصولات شیرینی و شکلات در کشور است.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی بوده و سالانه ۲۱۵ هزار تن صادرات به ۷۹ کشور خارجی انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با معرفی محصولات و دستاوردهای نمایشگاه‌ها از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی که امروز در موضوع بازارسازی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، می‌توان شاهد توسعه بازار صنایع بود.

کد خبر 6087201

دیگر خبرها

  • ویدیو کامنت| کاکائو معضل جهانی شد!
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»