Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۹۷۳ نفر قرآن‌آموز از سرتاسر استان در شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت کشور نام‌نویسی کرده‌اند.
وی با بیان این‌که این قرآن‌آموزان در رشته‌های مختلف حفظ، ترجمه و مفاهیم و معارف اهل بیت ثبت نام کرده‌اند، افزود: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ تعداد ثبت‌نام کنندگان و استقبال از آزمون سراسری قرآن و عترت، رتبه دوم منطقه‌ای را بعد از کردستان به‌دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این آزمون امسال برای نخستین بار، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود.
زابل، رکورددار ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت استان
مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: امسال شهرستان زابل با ثبت‌نام 2 هزار و 747 متقاضی، رکوردی بی سابقه در استان رقم زده و مؤسسه قرآنی ثقلین زابل نیز از لحاظ تعداد ثبت‌نامی‌ها رتبه پنجم کشور را بدست آورد.
وی با بیان اینکه این آزمون 10 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، افزود: در 12 شهرستان، حوزه‌ امتحانی خواهیم داشت که در مرکز استان، دانشگاه فرهنگ و هنر زاهدان به‌عنوان حوزه امتحانی انتخاب شده است.
کوچکی هدف از برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت دهی آموزش‌های قرآنی در مؤسسات قرآنی و شناسایی و به روز رسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعداد‌های درخشان قرآنی عنوان کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان