Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:17:19 GMT

کتاب «محسن هشترودی: شاعر و ادیب» در راه است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۱۴۵۱

کتاب «محسن هشترودی: شاعر و ادیب» در راه است

کتاب «محسن هشترودی: شاعر و ادیب» با گردآوری و تالیف کامیار عابدی در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب که از سوی انتشارات مروارید منتشر خواهد شد شامل  همه شعرهای چاپ‌شده و چاپ‌نشده این ریاضی‌دان شاعر همراه با نقدها و تحلیل‌های ادبی او در حوزه شعر و ادبیات معاصر ایران است.

گردآورنده و مولف در بخش نخست کتاب علاوه بر زندگی‌نامه هشترودی، به تحلیل شعر و آرای او در حوزه ادبیات پرداخته و نقش او را در تجدد ادبی ایران (به‌ویژه دهه‌های ۱۳۴۰-۱۳۲۰) بازشناسی و تبیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، فشرده آرا و دیدگاه‌های چند نفر از شاعران و ادیبان و استادان درباره وجه ادبی و فکری هشترودی نیز در بخشی از کتاب در دسترس قرار گرفته است: منوچهر آتشی، امیرحسین آریان‌پور، احمد بیرشک، مهدی روشن‌ضمیر، هادی سودبخش، محمود عنایت، حسین کشی افشار، سیدمحمد محیط طباطبایی، عبدالحسین مصحَفی، منوچهر نیستانی و حسن هنرمندی.

دکتر محسن هشترودی (۱۳۵۵-۱۲۸۶) استاد ممتاز ریاضی در دانشکده علوم دانشگاه تهران بود و علاوه بر علوم محض، در حوزه فلسفه و ادبیات نیز صاحب‌نظر به شمار می‌آمد. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۶ نشست یک‌روزه‌ای را در «بازخوانی اندیشه‌های دکتر هشترودی» برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است