Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:معاون رئیس جمهوری عراق از ملت این کشور خواست تا به درخواست‌ها در زمینه تحریم انتخابات گوش ندهند.
به گزارش خرداد،مهر به نقل از سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: از سوی برخی که ادعای زیرکی دارند توطئه‌ای در زمینه درخواست تحریم انتخابات و مشارکت نکردن در انتخابات مطرح است، از این رو از عراقی‌ها می‌خواهم تا نسبت به این سخنان بی‌توجه باشند و به آن‌ها گوش ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: ما به خاطر حفظ پیروزی‌ای که علیه داعش محقق ساختیم، به توافق سیاسی نیاز داریم.
معاون رئیس جمهوری عراق بر ضرورت وجود اکثریت سیاسی برای اینکه کشورش بتواند دولتی قوی بسازد، تاکید کرد و افزود: با اکثریت سیاسی می‌توان دولتی قوی ساخت.
نوری مالکی همچنین تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند با فساد  مبارزه کنند باید با سهمیه‌بندی (ریشه‌های فساد) مبارزه کنند و آن‌ها را از بین ببرند، زیرا مانع  خدمت‌رسانی می‌شود.
معاون رئیس‌جمهوری عراق روز جمعه گفته بود، اساس مداخله‌های خارجی و آشوب‌های تقسیم و همه‌پرسی سهمیه بندی سیاسی و سیستم تقسیم پست‌ها و قدرت‌هاست.
وی تلاش برای تغییر نظام سیاسی کنونی و تشکیل دولتی با اکثریت پارلمانی را خواستار شد و تاکید کرد، نامزدی‌اش برای نخست وزیری به ایجاد فراکسیونی‌ بزرگتر که در جلسه اول پارلمان به وجود خواهد آمد، بستگی دارد.
مالکی اظهار داشت: ما در مرحله سخت تاریخ عراق به سر می‌بریم که همان مرحله داعش است و سیاستمداران و مقاماتی با ما در دولت هستند و طرح‌های عدیده‌ای برای ساقط کردن عراق وجود دارد.
وی تصریح کرد، حشد شعبی قدرتی است که ارتش، پلیس را برای دفاع از کشور تقویت کرد. روزهای حضور داعش روزهای سختی بودند و این درس بزرگی است. ما به مردم اطمینان داریم هیچ کس نمی‌تواند خاک عراق را بار دیگر هدف قرار دهد. تا زمانی که حشد شعبی است کشور در امن و امان به سر می‌برد.
مالکی خواستار حفظ سلاح حشد شعبی شد و گفت: ما باید پیروزی را حفظ کنیم و این با باقی ماندن سلاح در دست مجاهدان و باقی ماندن عشایر در میدان ممکن است.
برچسب ها: نوری مالکی ، حشد شعبی ، معاون رئیس جمهوری عراق

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در طول جنگ تحمیلی، رژیم عراق بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرد. به طوری که بنابه گزارش رسمی ایران به کنفرانس خلع سلاح، تعداد این حملات توسط عراق از دی ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسیده بود که قربانیان آن ۴۴ هزار نفر ذکر شده است که از آن تاریخ تاکنون این رقم به یکصدهزار نفر افزایش یافته است. همچنین بنا بر همین گزارش عراق در طول جنگ تحمیلی از ۶ هزار بمب شیمیایی علیه ایران استفاده کرده است.

بی‌توجهی محافل بین‌المللی در مورد نقض قوانین منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دلیل تمایل موجود برای حمایت از رژیم عراق با هدف غلبه این کشور بر ایران، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورد. در واقع تلفات ناشی از به‌کارگیری این سلاح‌ها و تأثیرات روانی آن، قدرت دفاعی ایران را تحت تأثیر قرار داده بود.

عراق با درکی که از این مسأله داشت، در عملیات «بدر»، بیش از گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۶۳) بیش از ۳۰ مورد از انواع سلاح‌های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

سرانجام شورای امنیت طی بیانیه‌ای و با اجتناب از صدور قطعنامه، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ برابر با ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مارال ؛ محمد نوری
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند