Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@11:53:40 GMT

مرگ قریب الوقوع تالاب انزلی!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۳۹۲۱

مرگ قریب الوقوع تالاب انزلی!

 احسان هادی‌پور گفت: تالاب انزلی با وسعتی تقریبی ۲۵ هزار هکتار یکی از تالاب‌های با اهمیت بین‌المللی است.

وی افزود: اگرچه عواملی از قبیل ورود رسوبات، فاضلاب‌های کشاورزی و خانگی، تغییرات اقلیمی، گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود،اما همیشه عده‌ای دلسوزانه به دنبال راه حل هایی جهت نجات این اکوسیستم طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی‌پور ادامه داد: در همین راستا سالروز جهانی تالاب‌ها را فرصتی دانستیم تا در راستای احیاء بخشی از این اکوسیستم بی‌نظیر و با عزم مردم استان،نسبت به کاشت ۵۰۰ اصله نهال در محوطه جنگلی قلم گوده و پاکسازی بخشی از تالاب انزلی اقدام کنیم و زباله‌های جمع اوری شده توسط شرکت خدماتی به محل دفن زباله انتقال یافت‌.

 تالاب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران در گیلان قرار دارد.

تالاب انزلی از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می‌آیند. تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ‌یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود

به گزارش قدس آنلاین، کوثر عنبری، درخصوص نایب قهرمانی ملوان انزلی در رقابت‌های لیگ برتر زنان اظهار داشت: ملوان امسال تیم بسیار جوانی داشت. تمام بازیکنان تقریبا اولین بار بود که در کنار هم بازی می‌کردند. قهرمانی حق ما بود ولی اتفاقاتی رخ داد که جام را از ما گرفتند. داوری‌ها امسال خیلی ضعیف بود و از این بابت ما خیلی متضرر شدیم.

وی با اشاره به کیفیت رقابت‌های لیگ برتر گفت: مسابقات در سالی که گذشت خیلی خوب برگزار شد و سطح کیفی بازیها بالا بود. لیگ بسیار پویایی داشتیم. فکر می کنم یکی از تفاوت های مهم فصلی که سپری شد با سال های گذشته در این بود که درست تا هفته های پایانی تکلیف قهرمان مشخص نبود. لیگ فوتبال زنان امسال نشان داد که واقعا از نظر پیشرفت اتفاق‌های خوبی در این بخش رخ داده است.

بازیکن تیم فوتبال ملوان درخصوص انتخابش به عنوان سه مدافع برتر فصل عنوان کرد: ابتدا از اعظم غلامی سرمربی تیم تشکر میکنم که این فرصت را در اختیار ما گذاشت تا بتوانیم بازی کنیم و توانایی خودمان را نشان دهیم. هدف ما از همان روزهای نخست نتیجه گرفتن بود که خوشبختانه در تحقق آن هم موفق بودیم هر چند دستمان به جام نرسید ولی نتایج خوبی را رقم زدیم.

عنبری درمورد عدم حضور اعظم غلامی روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی گفت: قطعا نبود سرمربی در کنار بازیکنان به هر تیمی آسیب جدی میزند این موضوع را هم ما بارها در زمان بازیها لیگ احساس کردیم. قاعدتا هر بازیکنی دوست دارد هنگام بازی سرمربی کنار خط حضور داشته باشد ولی ما از این نعمت محروم بودیم. اعظم غلامی البته در جریان تمرینات همیشه حضور داشت و نکات مهم را گوشزد می‌کرد.

وی در توضیح دلیل عدم حضور غلامی در این پست عنوان کرد: از آنجایی که خانم غلامی در تیم ملی سمت دارند از نظر قانونی نمی‌توانستند به عنوان سرمربی کنار ملوان باشند.

مدافع فوتبال زنان ایران درخصوص میزان دستمزد بازیکنان در سالی که گذشت؛ گفت: همانطور که لیگ از نظر فنی رشد کرده بود از نظر مالی هم وضعیت برخی تیم ها مناسب بود. اکثر تیم‌هایی که در صدر جدول بودند تقریبا مانند عملکردشان از نظر مالی هم شرایط نرمالی داشتند. میزان قرارداد ما در تیم ملوان راضی کننده بود.

عنبری در پایان درباره ادامه همکاری با ملوان در فصل آینده اظهارکرد: هنوز تصمیم نگرفتم ولی اولویت اول من ملوان خواهد بود. امسال شانس مسلم قهرمانی بودیم و سالهاست عملکرد خوبی در لیگ داریم و قطعا دوست دارم در صورت فراهم بودن شرایط با همین تیم در فصل پیش رو هم ادامه دهم.

دیگر خبرها

  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی