Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش انتخاب؛ در بخشی از مقاله اسلاوین می خوانیم : براساس نتایج نخستین نظرسنجی افکار عمومی ایران که پس  از رویدادهای اخیرا ایران انجام شده است ، بیش از نیمی از ایرانیان از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی هستند. اغلب ناراضیان نیز فساد و سوء مدیریت را مهم ترین دلایل مشکلات اقتصادی می دانند .

96 درصد از کسانی که در نظرسنجی جدید مورد بررسی قرار گرفتند، نیز اعتقاد داشتند دولت کنونی باید بیش از پیش  برای مبارزه با فساد مالی و بوروکراتیک تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظر سنجی تنها چند روز پس از رویدادهای اخیر و از طریق تلفن با بیش از هزار ایرانی  انجام شد . بانی این نظرسنجی مرکز مطالعات بین المللی و امنیت در مریلند (CISSM)  بود . یافته های این پژوهش که در تاریخ 16 تا 24 ژانویه انجام شده می تواند بین 3 تا 4 درصد ضریب خطای مثبت یا منفی داشته باشد .

نتایج این یافته ها نشان داده اند ؛ رئیس جمهور حسن روحانی، از 82%  محبوبیت دو سال پیش به کمی بیشتر  از 65%  محبوبیت رسیده و  وزیر امور خارجه یعنی  محمد جواد ظریف، نیز  با 68% محبوبیت از رتبه پیشین خود یعنی 78%  سقوط درجه داشته است . افزون بر این ها ، بزرگ ترین نگرانی ایرانی ها از سال 2015 تا کنون همچنان مسائل اقتصادی است . در بین معضلات اقتصادی نیز بیش از 40 درصد از افراد بحران بیکاری را بزرگ ترین مشکل اقتصادی ایران می دانند .

این نتایج نشان می دهد که برخلاف برخی تحلیل ها در غرب، شرایط به نفع اصولگرایان در ایران تغییر پیدا کرده است.

بیش از 85 درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی  گفته اند  یارانه های بنزین و سایر نیازهای اقتصادی نباید کاهش پیدا کند. در کنار این مسائل ایرانیان نگرانی هایی گسترده  را در مورد تخریب محیط زیست مطرح کردند و بیش از 94 درصد از آنها گفته اند تغییرات اقلیمی یک مشکل جدی است. کمبود آب در ایران و اجبار کشاورزان برای ترک شهر و دیارشان از دیگر نگرانی ها شرکت کنندگان در این نظرسنجی ارزیابی شده است .

در حالی که در سال 2015، بیش از 3 چهارم ایرانیان نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک رضایت داشتند اکنون این نرخ به 55 درصد ایرانیان تنزل پیدا کرده و افرادی که به طور 100 درصد مدافع این برنامه هستند تنها 26 درصد هستند . افزون بر این ، در حالی که 55 درصد از فراد معتقدند  ایالات متحده باید با ابعاد توافق هسته ای کنار بیاید ، تقریبا 59 درصد از پرسش شوندگان  گفته اند ایران باید در صورت بدقولی آمریکا ، برنامه های هسته ای خود را که توسط JCPOA محدود شده اند، دوباره راه اندازی کند.

برخی از فعالان بازار بورس و سرمایه در ایران نسبت به کاهش درصد معتقدان به برنامه هسته ای ابراز نگرانی کرده اند . یکی از این افراد در گفتگو با المانیتور می گوید :این آمارها  نشان می دهد؛ صحبت های تهدید آمیز و برخی رفتارهای ترامپ عملا به ایجاد موج نگرانی در ایران تاثیر گذار بوده است . تاثیری که در دراز مدت می تواند به مناقشات بین ایران و ایالات متحده دامن بزند .

اسلاوین در گزارش خود می نویسد ؛ زمانی که توافق هسته ای به انجام رسید، بسیاری از ایرانیان امیدوار بودند که بهبودی کلی در روابط دوجانبه با ایالات متحده،حاصل شود . روابطی  که پس از انقلاب در دهه هفتاد میلادی به شدت تیره و تار شد . اما به اعتقاد بیش از 82 درصد از پاسخ دهندگان ؛ روابط با ایالات متحده و ایران ، پس از JCPOA بهبود نیافته است . این در حالی است که در سال 2016 نتایج یک نظر سنجی مشابه نشان می داد تنها 57 درصد از مردم مواضعی نا امیدانه در خصوص تحول روابط دو کشور دارند .

تلاشهای مکرر ترامپ برای گارد گرفتن در برابر ایران نیز در این آمارهای نا امیدانه بی تاثیر نیست . در میان کشورهای خارجی، آلمان با تقریبا 62%  محبوبیت یکی از محبوب ترین کشورهای خارجی برای مهاجرت از دید ایرانیان است ، پس از آن روسیه (58%)، فرانسه (56%) و چین (54%) آمار را به خود اختصاص داده اند و ایالات متحده  تنها 18 درصد از سهم محبوبیت اقامت را به خود اختصاص داده است این در حالی است که نرخ محبوبیت آمریکا برای ایرانیان در اوت 2015 ، بیش از 31 بود .

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان محقق شد.

کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس‌جمهور به منطقه کاشان ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: این مبلغ برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل مصوب شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل غیراستاندارد است، خاطرنشان کرد: کمبود تخت و فضای درمانی در آران و بیدگل موضوع مهمی است که ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) را دو چندان کرده است.

ساکی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان جزو بیمارستان‌های فرسوده منطقه به شمار می‌آید که ۸۰ درصد تجهیزات آن از بین رفته است، تصریح کرد: این بیمارستان معین شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و بار درمانی شهرهای اطراف را علاوه بر منطقه به دوش می کشد و سال گذشته به ۲۵۲ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی منطقه کاشان بیمارستان بقیه‌الله است که عملیات اجرایی آن حدود پنج سال پیش کلید خورده است، اما با پیشرفت کندی که دارد مشمول مصوبات سفر نشد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این مرکز در خدمت درمان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مجدد «سی تی اسکن» بیمارستان نقوی گفت: با توجه به اهمیت این دستگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، پس از شناسایی قطعه معیوب با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مالی از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی، قطعه مورد نیاز به قیمت پنج میلیارد ریال تهیه و توسط شرکت پشتیبان روی دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

ساکی افزود: واحد سی تی اسکن این مرکز با پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، آماده ارائه خدمات به بیماران با تعرفه دولتی است.

کد خبر 749393

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس