Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در همایش فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های استان گیلان در رشت افزود: امنیت پایه و اساس هر برنامه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و بدون امنیت و زیر ساخت های امنیتی، هرگونه توسعه مختوم به شکست است.
وی تصریح کرد: اگر ملتی در نظام نوین جهانی بتواند ابزار، تجهیزات، منابع و شرایطی را مهیا کند که در هر زمانی، حمله دشمن خارجی را دفع و از تمامیت ارضی خود صیانت کند و میزان مشارکت آحاد جامعه را در امور مختلف کشور بالا ببرد، براساس شاخص های جهانی، امنیت ملی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس پیشگیری ناجا وضعیت جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با کشورهای جهان، دارای وضعیتی بی نظیر دانست و گفت: جوان های ایران پیرو ارزش های اسلامی هستند و در هر شرایطی، همان جوان ها هستند که به کمک انقلاب می آیند که نمونه اخیر آن امثال شهید حججی است.
سردار شرفی با اشاره به شاخص های امنیت در کشور، نرخ آسیب های اجتماعی را یکی از این شاخص ها ذکر کرد و گفت: آسیب های اجتماعی معضلاتی هستند براساس کارکرد ناصحیح نظام اجتماعی بوجود می آیند و فقر و اعتیاد از جمله این آسیب هاست.
وی اقتدار پلیس و تعامل بین سازمان ها و دستگاه ها و استفاده بهینه از همه ظرفیت ها را از دیگر شاخص های امنیت عنوان کرد و افزود: نمی توانیم مجزا از فکر جامعه، کشور را اداره کنیم؛ پلیسی که بتواند پیش بینی بموقع داشته و بهترین تصمیم را در زمان های حساس بگیرد، از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است.
سردار شرفی با اشاره به نا آرامی های دی ماه گذشته، رفتار پلیس در جریان این نا آرامی ها را رفتار بموقع یک نظامی که نشان از هوش بالای رفتاری است، ذکر و اضافه کرد: رفتار با منطق، ادب و احترام، موجب افزایش محبوبیت پلیس است و نخستین رویکرد ما نیز آن است که همراه با قاطعیت، امر به معروف و نهی از منکر، قانون مداری همراه با عطوفت داشته باشیم.

** عملکرد گیلان در نا آرامی های اخیر عالی بود
رئیس پیشگیری ناجا در ادامه سخنانش، با ارریابی عملکرد گیلان در بخش های مختلف طی 10 ماه گذشته گفت: عملکرد استان در نا آرامی های اخیر، عالی بوده و اگر واژه بالاتری از عالی هست؛ آن، به استان گیلان اختصاص دارد چراکه بسیار حرفه ای در این مقوله وارد شد.
وی افزود: جرائم در بخش های مختلف سرقت همچون سرقت مسلحانه، کیف قاپی، جرائم اقتصادی یا قمه زنی و قتل مسلحانه در استان کاهش چشمگیری یافته ضمن اینکه در کشف جرائمی همچون مشروبات الکلی، قاچاق سوخت، ماهواره، تجاوز به عنف، آتش سوزی عمدی، جیب بری و محتویات داخلی خودرو افزایش خوبی داشته است.
سردار شرفی ادامه داد: طبق ارزیابی انجام شده از سامانه 197 که مربوط به عملکرد پلیس است؛ طی 10 ماه گذشته، در گیلان شش درصد انتقادها و 27 درصد شکایات کاهش یافته است.
همایش فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان گیلان امروز با حضور سردار شرفی یرئیس پلیس پیشگیری ناجا در رشت برگزار شد.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تعطیلات اخیر
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم