Web Analytics Made Easy - Statcounter

شربت ترکیب سیر و لیمو یکی از بهترین اشکال دارویی در طب سنتی ایرانی به شمار می‌رود؛ این ترکیب می‌تواند کمک‌کننده به باز‌ شدن عروق کرونر قلبی و مغزی و جلوگیری‌کننده از سکته قلبی و مغزی و پایین‌آورنده فشارخون و چربی کلسترول خون باشد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ اجتماعی خانواده و جوانان دارالحکیم نظرات

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیر یکی از بهترین داروهای طب سنتی ایران است که طبع آن‌،گرم و خشک در درجه دوم و سوم است، درجه دوم یا سوم بودن طبعش، بستگی به مزاج زمینی که در آن کاشت می‌شود و به نوع آب و هوا یا اقلیم منطقه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر کاشت و برداشت شده در اقلیمهای گرم و خشک‌، نسبت به مناطق جلگه‌ای و مرطوب‌، از گرما و خشکی بیشتری برخوردار بوده و در خواص قویتر است.

سیر، محلل اورام، التهابات و آماس است؛ ریشه این گیاه معروف به تریاق الفقراء یا پادزهر فقیران است؛ مدر حیض (یعنی گشاینده عادت ماهیانه در زنان) و عرق بوده و از بین برنده یا مجفف رطوبات بدن است.

سیرملطف یا رقیق‌کننده خون بوده و قوه تریاقیت بالایی دارد؛ سیر یک داروی ضد سرطان است، افزایش‌دهنده‌ میل جنسی‌، تنظیم‌کننده‌ کلسترول خون و کاهش‌دهنده علائم آسم‌، ضد سرماخوردگی و احتقان است، ضد اسهال همچنین تنظیم‌کننده‌ فشار خون و چربی خون است.

اگر سیر‌ را با پیاز و زنجبیل مخلوط کنیم، به داروی قدرتمندی دست می‌یابیم که می‌توان آن را حتی در بیماران سرطانی استفاده کرد؛ این ترکیب به طور فوق‌العاده‌ای باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

یکی از بهترین داروها، معجون سیر و عسل است؛ معجون سیر و عسل را 7 روز ناشتا بخورید؛ بدین منظور 2 یا 3 حبه سیر‌ را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، این ترکیب باعث برطرف کردن عفونت‌ها، سرماخوردگیها، سرفه، تب، خراش‌ها و زخم‌ها و نیز برای لاغر شدن و تناسب اندام و جلوگیری از ریزش مو بسیار مجرب است.

به بیماران مبتلا به سرطان معده و روده  توصیه می‌شود از ترکیب 3 حبه سیر و یک لیوان شیر گرم هر روز صبح ناشتا میل کنند؛ ترکیب سیر و شیر یک ترکیب دارویی بسیار موثر در درمان سرطان لوزالمعده است.

شربت ثومیسل(Thomisel) یکی از بهترین اشکال دارویی در طب سنتی ایرانی به شمار می‌رود؛ این دارو، باز‌کننده عروق کرونر قلبی و مغزی بوده و جلوگیری‌کننده از سکته قلبی و مغزی و حتی پایین‌آورنده فشارخون و چربی کلسترول خون است.

طرز تهیه شربت ثومیسل به این صورت است که 30 حبه سیر را بکوبید و همراه با 9 عدد لیموی ترش آبدار که آن را نیز آسیاب کرده‌اید با 7 لیوان آب درون ظرفی مخلوط کرده روی شعله قرار دهید؛ قبل از آنکه به جوش بیاید شعله را خاموش و محلول را صاف نکنید؛ به مدت 40 روز بعد از هر وعده غذایی نصف استکان میل شود.

اگر از کمردرد و درد شدید مسیر سیاتیک برخوردار هستید و پزشک جراح پیشنهاد جراحی داده است‌، به‌مدت 40 روز هر روز صبح ناشتا 3 حبه سیر را بدون آنکه در دهان بجوید قورت داده و سپس یک لیوان دمنوش دارچین میل کنید؛ این نسخه در درمان کمردردهای شدید و نیز بیماری روماتیسم قلبی و مفصلی نیز بسیار مجرب است.

اگر ریزش موی شدید دارید، سدر + حنا + جوزبوا + پرسیاوشان + گل ختمی + پوست سیر + گیاه دم اسبی را به نسبت مساوی آسیاب و مخلوط کرده و سپس با یک کاسه آب نخود و 3 عدد زرده تخم مرغ رسمی به‌صورت خمیری تهیه کنید و هر 3 روز در میان، این خمیر را روی سر ضماد کرده و بعد از 7 ساعت شستشو دهید.

برای درمان عفونت گوش و گوش درد‌، حبه‌ای سیر (به اندازه مجرای گوش انتخاب کنید) را روی بخاری گرم کرده و در داخل مجرای گوش قرار دهید که در درمان درد گوش بسیار موثر است.

مصلح سیر، سرکه سیب یا انگور است.

حمزه سام دلیری؛ عضو انجمن علمی طب سنتی ایران

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,18,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا