Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود 9 نفری می‎شدند. تعریفشان را زیاد شنیده بودم. در یک خانه‎ی اجاره‎ای در حاشیه‎ی تبریز ساکن بودند. «دندان سازهای ترکیه‎ای حرف ندارند». همسایه‌مان این را می‎گفت. از هر 10 نفر حداقل چهار نفرشان دندان سازهای ترکیه‎ای را قبول داشتند.

مدت‌ها بود قصد داشتم به دندان‎هایم برسم. با خودم گفتم هر چیزی خارجی‌اش خوب است، حتی دندانساز! شماره تماس دندانساز را از همسایه گرفتیم و بعد از تماس قرار گذاشتیم شنبه به منزل ما بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آنچه خواندید بخشی از سخنان یکی از فریب خوردگان تبریزی است که در دام کلاهبردارانی افتاده که به نام دندانساز حرفه‎ای ترکیه‎ای از او و اطرافیانش کلاهبرداری کرده و متواری شده‌اند.

این آقای میانسال می‎گوید: اسمش «صالح بی» بود و لهجه‌ی ترکیه‎ای سلیس و ظاهر موجهی داشت. باورم شد کارش درست است. عکس پاسپورتش را نگاه کردیم و برگرداندیم. با تعریف و تمجید من و آقای همسایه، 10 نفره جمع شدیم خانه‎ی ما و "صالح بی" اندازه‌ی دندان‎هایمان را برای ساخت پروتز گرفت و پروتزها را نصب کرد. 

شماره تماسی گذاشت تا اگر مشکلی پیش آمد، تماس بگیریم. تا این جای ماجرا همه چیز خوب پیش رفته بود و ما فکر می‌کردیم چقدر زرنگ هستیم که توانسته‌ایم با نصف هزینه‎ی خدمات دندان پزشکی در ایران، دندان مصنوعی داشته باشیم. 

وی ادامه می‎دهد: چشمتان روز بد نبیند. انگار دندان‎های کس دیگری را در دهانم داشتم. همه‌ی پروتزها یا بزرگ بودند و یا کوچک و یا افتاده بودند. با شماره تماسی که گذاشته بود، تماس گرفتیم. ولی هیچ نتیجه‎ای نگرفتیم. چند روز بعد تلفن همراه پزشک قلابی کاملا خاموش شد و به هر دری زدیدم، نتوانستیم ردی از او پیدا کنیم. دندان لق، سوغات دندان پزشک ترکیه‎ای برای تبریزی ها بود. ما تنها کسی نیستیم که کلاه گشادی بر سرشان گذاشته‌اند و خدا می‎داند اکنون در کدام گوشه‎ی شهر مشغول فریب دادن دیگران هستند. 

پرس و جو کرده‌ام، حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه‎ی اولیه‎ی ترمیم دندان‎ها و کاشت مجدد دندان است. راست گفته‎اند «از ماست که بر ماست». 

«کاظم محدث نیا»، رئیس اداره‎ی نظارت و اعتباربخشی امور درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این که دندانسازهای ترکیه‏ای هیچ مجوزی از کشور خود و ایران ندارند، گفت: پای دندانسازهای آذربایجانی و ترکیه‏ ای از 20 سال گذشته به ایران باز شده و در طول این مدت همواره کسانی بوده‎اند که فریب این افراد را خورده و به ما مراجعه کرده‎اند. 

 وی با تأکید بر این که مردم باید در برخورد با این افراد هوشیار باشند، بیان کرد: طبق پیگیری‎های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طریق سفارت و وزارت بهداشت ترکیه، این کشور اعلام کرد که دندان سازهایی که از این کشور به ایران آمده و اقداماتی انجام داده‎اند، هیچ مجوزی نداشته و سرخود دست به چنین اقدامی زده‎اند. این افراد اغلب فقط با یک چمدان و چند دست لوازم قابل حمل به کشورهای مختلف سفر کرده و خود را به عنوان دندانساز حرفه‎ای معرفی می‎کنند. 

وی با بیان این که متاسفانه این افراد توانسته‎اند اعتماد مردم ما را جلب کنند، گفت: حتی بسیاری از مراجعان ما نیز اعتقاد دارند که دندان سازهای ترکیه‌‏ای کارشان را به درستی انجام می‎دهند و با توضیحات تخصصی و علمی ما نیز قانع نمی‎شوند. چندین بار شاهد شکسته شدن دندان‌ها و رفتن آن به معده‎ی همان مراجعی شده‏‌ایم که تا قبل از این اتفاق، دندان سازهای خارجی را حرفه‌‏ای تلقی می‎کرد. 

محدث‌نیا  با تأکید بر این که مردم به سلامتی خود اهمیت داده و به هیچ عنوان به این افراد غیرمجاز اعتماد نکنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هیچ حکم و مسئولیت قضایی برای دستگیری دندانسازهای غیرمجاز ندارد، از این رو مردم به این گونه افراد اعتماد نکرده و این موارد را در اسرع وقت به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز یا مراجع قضایی اطلاع دهند. در بسیاری از موارد وقتی از کلاهبرداری و اقدام غیرمجاز دندانسازها مطلع شده‎ایم که بسیار دیر بوده و افراد از محل قبلی خود به منطقه‎ی دیگری رفته بودند. 

بر اساس این گزارش، هوشیاری مردم تنها راه مبارزه با سودجویانی است که به نام دندانساز حرفه‎ای از کشورهای همجوار وارد تبریز شده و پس از کاشت و نصب پروتز دندانی با روش‎های غیرعلمی و غیرتخصصی متواری می‎شوند. 

گزارش از «نسرین سوار»، خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه