Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مروج الشریعه امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: پذیرفته نیست سرمایه داری تنها برای ثبتِ شرکتش، دو ماه معطل بماند و در این زمینه باید ستاد سرمایه گذاری استان خیلی فعال تر از گذشته وارد میدان شود در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سرمایه گذاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مدیران اقتصادی استان هیچ برنامه ای برای جذب سرمایه گذار ندارند و بر خلاف استانهای همجوار که به راحتی سرمایه گذار جذب می کنند چرا در استانی همانند ما سرمایه گذاری که قصد 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد برای روند راه اندازی شرکتش دچار چالش می شود.
استاندار گفت: در استان ما زمینه حضور سازمان های توسعه ای کمتر فراهم شده است و باید تلاش شود از ظرفیت این سازمان ها همچون آستان قدس، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ایمیدرو برای سرمایه گذاری در استان استفاده شود.
مروج الشریعه وظیفه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را رفع مشکلات واحدهای صنعتی دانست و گفت: اگر این واحدها به دلیل بدهی بانکی، چک های معوقه و بدهی های مالیاتی مشکل دار شده اند در این کارگروه باید تصمیم نهایی برای حل این مشکلات و رونق تولید آنها گرفته شود.
وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید، لازم الاجراست افزود: بر اساس آمار وزارت کشور از 443 مصوبه کارگروه خراسان جنوبی تنها 169 مصوبه اجرایی شده است که این نشان می دهد یا در کمیسیون های زیرمجموعه کار کارشناسی صورت نمی گیرد و یا مدیران جدیت لازم را برای حل مشکلات ندارند.
استاندار افزود:هیچ عذر و بهانه ای برای اجرا نشدن مصوبات کارگروه پذیرفته نیست و موضوع را رصد و دستگاههای مربوطه را بازخواست می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: رتبه خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات رونق تولید بیستم است که اگر بانک های عامل تا پایان سال 40 میلیارد تومان دیگر از تعهد خود را به واحدهای صنعتی پرداخت کنند جایگاه بهتری را در کشور کسب خواهیم کرد.
شهرکی با قدردانی از 4 بانک دولتی در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی گفت: بانک های خصوصی در استان سهم کمی در اعطای تسهیلات به واحدها دارند که امیدواریم با منابع خوبی که دارند، به رونق تولید کمک کنند.
در این کارگروه همچنین مصوب شد دستگاههای خدمات رسان، تصمیم گیری برای قطع آب، برق و گاز در واحدهای صنعتی به علت بدهی را 48 ساعت قبل به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا وقفه ای در تولید ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود