Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:27:11 GMT

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۷۸۰۹

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

فاز دوم کمپین مسئولیت اجتماعی بازار فرش سرای ابریشم با عنوان «می‌خواهم انتخاب کنم، #انتخاب_تو_چیست» در سطح بیلبوردهای شهر تهران نقش بسته است که در این کمپین، چند تن از زنانی که از آنها کمتر شنیده شده ولی انتخاب‌های بزرگی در زندگی‌شان داشته‌اند، از داستان خود می‌گویند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، این کمپین که از ابتدای بهمن ماه ۹۶ در فاز اول و تیزینگ خود، تنها صورت این زنان را با شعار «می‌خواهم انتخاب کنم» نمایش داده بود، در این فاز اطلاعات بیشتری را در مورد هدف خود در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطب و مشتری اصلی سرای ابریشم بانوان هستند ولی این بازار فرش که در بازار تهران، چهارراه سیروس قرار گرفته است، به جای اجرای کمپین‌ها و تبلیغات کلیشه‌ای و رایج تصمیم گرفت تا با یک کمپین مسئولیت اجتماعی بتواند اثری بر جامعه داشته و نقش زنان و انتخاب‌های اثرگذار آنان را بر سرنوشت خود و جامعه برجسته کند.

فاز اول این کمپین باعث واکنش‌های متفاوتی در جامعه شد و برای برخی باعث کنجکاوی هدف این کمپین شد و از طرفی برخی به قضاوت در مورد ظاهر و پوشش این زنان پرداختند که با سبک رایج تبلیغات در ایران که از صورت افراد مشهور استفاده می‌شود، تفاوت عمده‌ای داشت.

در بیلبوردهای جدید سرای ابریشم به هدف اصلی اکران این زنان در این کمپین پرداخته شده و معرفی شده‌اند

گلرخ بحری، بنیانگذار سایت مهربانه، یکی از زنانی است که در این طرح‌ها، انتخاب اصلی و سرنوشت‌ساز خود را اینگونه تشریح می‌کند: «انتخاب کرده‌ام که مهرآفرین باشم»؛ این انتخاب اثرگذار وی، توانسته به موفقیت بسیاری از پروژه‌های خیرخواهانه و اجتماعی کمک کند.

اکرم جعفری، بانوی دیگری است که رسالت اصلی خود را در زندگی «انتخاب کردم که کارآفرین باشم»‌ بیان می‌کند. وی موسس اولین فروشگاه ویژه‌ بانوان با نام یاعلی است که توانسته سبک متفاوتی را برای خرید زنان در ایران رقم بزند.

معصومه عطایی، زن دیگری است که اگرچه قربانی اسیدپاشی بوده ولی پس از این حادثه نه تنها از زندگی باز نمانده، بلکه با اعتماد به نفس و هدف‌گذاری برای زندگی خود، به سفالگری و آموزش آن مشغول شده و در این راه بسیار موفق بوده است. شعار وی که بر این بیلبوردهای سرای ابریشم نقش بسته از رسالتش می‌گوید: «انتخاب کردم که باز نمانم و زندگی کنم.»

روزیتا، زن دیگری است که یک دختر را به فرزندخواندگی قبول کرده و داستان زندگی بسیار جذاب و الهام‌بخشی دارد که در فازهای بعدی کمپین از آن می‌شنویم. وی در این کمپین رسالت خود با عنوان «انتخاب کردم که مادر باشم» را در معرض دید سایر بانوان قرار داده است.

محمدمهدی روحانی، مدیرعامل بازار فرش سرای ابریشم، در مورد فاز دوم این کمپین می‌گوید: اینها بیلبوردهای تبلیغاتی نیستند، اینها داستان‌هایی الهام‌بخش در مورد تک‌تک زنانی است که ممکن است فامیل، دوست یا همسایه ما باشند و در مورد انتخاب‌های مهم و الهام‌بخش آنها کمتر شنیده شده است. این بیلبوردها نماینده زنانی هستند که با وجود همه مسائل و مشکلاتشان، تاثیر بزرگی بر رشد و بالندگی کشور ما ایران داشته و دارند ولی انواع کلیشه‌ها یا باورهای غلط جامعه، نتوانسته آنها را از زندگی و رشد و پیشرفت باز دارد.

روحانی با تاکید اینکه سرای ابریشم، به عنوان یک کسب‌وکار که مخاطب آن بانوان هستند، بیان کرد: این مجموعه در راستای کمپین «می‌خواهم انتخاب کنم #انتخاب_تو_چیست»، به روش‌های گوناگون به حمایت از داستان‌های سایر زنان ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند به بالندگی و الگوسازی این بانوان کمک کند.

بانوانی که هریک انتخاب کوچک ولی اثرگذاری داشته‌اند، می‌توانند برای شرکت در کمپین «می‌خواهم انتخاب کنم #انتخاب_تو_چیست» به بازار فرش سرای ابریشم مراجعه و با نگارش داستان خود، در این کمپین مشارکت کنند. سرای ابریشم برآن است که علاوه بر اهدای جوایز ویژه به برترین انتخاب‌ها، ‌از انتخاب‌های موثر این زنان برای ادامه‌ مسیر و نیل به هدفشان حمایت کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سرای ابریشم و یا صفحه اینستاگرام آن مراجعه و یا برای شرکت در کمپین به بازار فرش سرای ابریشم واقع در بازار، خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سیروس مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

ایسنا در خبری نوشت: طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899530

دیگر خبرها

  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی