Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین گفت: در سال 93 در استان قزوین 1600 مورد سرطان جدید ثبت شد که 44 درصد مربوط به زنان و 56 درصد مربوط به آقایان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، دکتر سعید اسکویی معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های تشخیص و ثبت سرطان را دارد اظهار کرد: در سال ۹۳، ۸۱ هزار مورد سرطان جدید در کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  برای اینککه اطلاعات دقیق‌تری در زمینه ثبت سرطان‌ها به دست آوریم اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از تمامی مراکز درمانی، خانه بهداشت‌ها و پاتولوژی‌ها کرده‌ایم.

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین با اشاره به بالا بودن ابتلا به سرطان در آقایان یادآور شد: در سال ۹۳ در استان قزوین ۱۶۰۰ مورد سرطان جدید ثبت شد که ۴۴ درصد مربوط به زنان و ۵۶ درصد مربوط به آقایان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه بروز سرطان در جوامع با شاخص میزان مبتلایان به سرطان در هر ۱۰۰ هزار نفر اندازه گیری می‌شود عنوان کرد: در استان قزوین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۷۶ مورد سرطان جدید در آقایان و ۱۲۹ مورد در خانم‌ها شناسایی شده است.

اسکویی ادامه داد: میزان سرطان‌های جدید در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا ۳۰۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که خوشبختانه این میزان در ایران به نسبت پایین بوده و به ۱۵۰ مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در ایران روند به جلو رشد سرطان است تشریح کرد: با افزایش امید به زندگی در ایران که ۷۸ سال است نیز ابتلا به سرطان هم بالا رفته چراکه با بالا رفتن سن، درصد ابتلا به سرطان هم بیشتر می‌شود.

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین افزود: آداب تغذیه در کشورهای پیشرفته با ایران متفاوت بوده و بیشتر به صورت فست فودها و غذاهای فرآوری شده است که ابتلا به سرطان را بالا می‌برد که متاسفانه این سبک زندگی در کشور ما هم در حال گسترش است.

این مسئول بیان کرد: با تغییر سبک زندگی در ایران و کاهش تحرک، ریسک ابتلا به سرطان بالا رفته و مصرف دخانیات که یکی از عوامل مهم در بروز سرطان است نیز نگران کننده است.

اسکویی با بیان اینکه همه بیماران سرطانی نمی‌میرند خاطرنشان کرد هر ساله ۹۵۴ نفر بر اثر ابتلا به سرطان در استان جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد ۳۸۵ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

وی تصریح کرد: اگر سرطان به موقع و در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود قابل درمان است.

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین یادآور شد: شایع ترین سرطان‌ها در آقایان سرطان پوست، معده، پروستات و مثانه است.

این مسئول در پایان افزود: سرطان سینه، پوست، تیروئید، معده و دستگاه گوارش از شایع‌ترین سرطان‌ها در خانم‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

به گزارش خبرآنلاین، سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند دلایل شایع یا جدی‌تری داشته باشد. گاهی اوقات، این احساس موقتی است و جای نگرانی نیست. به عنوان مثال، اگر جریان خون قطع شود (مانند زمانی که چیزی محکم در اطراف مچ خود می‌پوشید) ممکن است در دستان خود احساس سوزن سوزن شدن کنید که پس از برداشتن هر چیزی که بر جریان خون تاثیر می‌گذارد، بهتر می‌شود.

بهداشت نیوز در گزارشی نوشت: اگر انگشتانتان در اثر سرما بی‌حس شوند، ممکن است با شروع از بین رفتن بی‌حسی، احساس سوزن سوزن شدن کنید. با این حال، اگر این احساس برطرف نمی‌شود و اغلب اتفاق می‌فتد، می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.

برخی از شایع‌ترین علل عبارتند از:
• فشرده‌سازی عصب. اگر یک عصب فشرده شود، می‌تواند باعث این احساس شود. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل موقعیتی که در شب در رختخواب دارید، عصب بازوی خود را فشرده کنید.

آسیب عصبی. اعصاب ممکن است در اثر آسیب و همچنین مشکلات متابولیک آسیب ببینند. نوروپاتی محیطی آسیب به اعصاب خارج از مغز و نخاع است. و یکی از علائم شایع اختلالات متابولیک مانند دیابت است. سوزن سوزن شدن پا در دیابت نیز شایع است.

• گردش ضعیف خون . داشتن مشکل در جریان خون می‌تواند باعث این حس در قسمت‌های مختلف بدن از جمله دست‌ها شود. گاهی اوقات، یک مشکل قلبی مانند تجمع پلاک در شریان‌ها بر گردش خون تاثیر می‌گذارد و می‌تواند علائمی مانند سوزن سوزن شدن ایجاد کند.

• سندرم تونل کارپال. این عارضه در اثر فشردگی عصب مدیان در مچ دست ایجاد می‌شود.

• بیماری‌های خود ایمنی. در این شرایط، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کند. این فرآیند می‌تواند به سیستم عصبی محیطی آسیب برساند که می‌تواند منجر به این حس شود شود. سندرم گیلن باره و آرتریت روماتوئید شرایط خودایمنی هستند که علامت آن سوزن سوزن شدن دست است.

علاوه بر اینها سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند از عوارض جانبی برخی داروها باشد. به طور خاص، برخی از داروها یا ترکیبی از داروها می‌تواند منجر به آسیب عصبی شود. نمونه‌هایی از داروها و موادی که می‌توانند باعث نوروپاتی شوند عبارتند از:

داروهای قلب یا فشار خون

• داروهای شیمی‌درمانی

• داروهای جلوگیری از عفونت

• داروهای بیماری خودایمنی

• داروهای جلوگیری از تشنج

مواقعی وجود دارد که سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل سلامت جدی‌تر مانند حمله قلبی یا سکته باشد. اگر همراه با این علائم در دستانتان این احساس را دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

• بی‌حسی در سایر قسمت‌های بدن

• فلج

• سرگیجه

• گیجی

• لکنت زبان

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903873

دیگر خبرها

  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟