Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: اوما تورمن پیشتر خشم خود را از رفتار هاروی واینستین ابراز کرده بود اما ادعای مشخصی علیه او مطرح نکرده بود.

اوما تورمن، ستاره سینمای آمریکا سکوت خود را درباره آزار جنسی شکسته و ادعاهای تازه‌ای علیه هاوری واینستین، تهیه‌کننده مشهور هالیوود، مطرح کرده است.

خانم تورمن به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است که آقای واینستین در اتاق هتلی در لندن تلاش کرده که خود را به او تحمیل کند اما اوما تورمن موفق شده "از مهلکه بگریزد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این بازیگر این اتفاق در دهه ۱۹۹۰ میلادی افتاده است.

بعد از انتشار این مقاله، سخنگوی هاروی واینستین گفت که اتهام مربوط به آزار جنسی "نادرست است."

اوما تورمن ۴۷ ساله در ماه نوامبر گذشته در یک مصاحبه خشم خود را از رفتار آقای واینستین ابراز کرده بود و گفته بود که "خوشحالم که این ماجرا آهسته جلو می‌رود. تو (واینستین) لایق این نیستی که با یک ضرب گلوله از پا دربیایی".

او در آن زمان ادعای مشخصی علیه آقای واینستین مطرح نکرد اما اکنون در مقاله‌ای سه هزار کلمه‌ای در نیویورک‌تایمز با عنوان "اوما تورمن به این دلیل خشمگین است" جزییاتی از ادعای آزار جنسی علیه او به زبان خودش ارائه شده است.

اوما تورمن چه می‌گوید؟

اوما تورمن می‌گوید در سن ۱۶ سالگی و در آغاز دوران حرفه‌ای کار خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او می‌گوید که در آن زمان یک بازیگر - که اسمی از او نیاورده - او را به زور مجبور به رابطه شوم کرده است.

ادعاهای او علیه هاروی واینستین به دوره بعد از درخشش فیلم پالپ فیکشن، ساخته کوئنتین تارانتینو و به تهیه‌کنندگی آقای واینستین برمی‌گردد. به گفته او این ماجرا در سوئیتی در هتل ساووی لندن رخ داده است.

حق نشر عکس AFP

اوما ترومن به نیویورک تایمز گفت: "او مرا هل داد. تلاش کرد خودش را روی من بیندازد... هر کار ناخوشایندی که می‌توانست کرد.".

به گفته خانم تورمن، او درنهایت توانسته خود را از مهلکه نجات دهد و "مثل یک مارمولک بیرون بخزد".

او می‌گوید روز بعد یک دسته گل دریافت کرده و بعد از آن هم دستیار آقای واینستین مرتب برای پیشنهاد پروژه‌های تازه با او تماس می‌گرفته است.

واکنش هاروی واینستین چه بود؟

سخنگوی آقای واینستین -که خود در حال گذراندن یک دوره درمانی است - در بیانیه‌ای گفته است که تیم او با نیویورک تایمز تماس گرفته‌ و عکس‌هایی را برای روزنامه فرستاده که "نشان‌دهنده رابطه نزدیکی است که آقای واینستین و خانم تورمن داشته‌اند."

نیویورک‌تایمز تأیید کرده که "عکس‌های صمیمانه‌ای" از این دو نفر در جریان نمایش فیلم‌ها و مهمانی‌ها دریافت کرده است.

بیانیه سخنگوی آقای واینستین می‌گوید او اذعان کرده که ۲۵ سال پیش در بریتانیا "حرکت ناخوشایندی" در ارتباط با با خانم تورمن انجام داده که بعد از "تعبیر اشتباه اشارات او" (خانم تورمن) رخ داده است. این بیانیه می‌گوید آقای واینستین بلافاصله عذرخواهی و به شدت ابراز تأسف کرده است.

در این بیانیه آمده است: "با وجود این ادعاهای او درباره آزار فیزیکی نادرست است... هیچ تماس فیزیکی در حین حرکت ناخوشایند آقای واینستین در کار نبوده و او از این که خانم تورمن ۲۵ سال صبر کرده تا چنین اتهاماتی را مطرح کند غمگین و شگفت‌زده است."

تورمن درباره تارانتینو چه گفته است؟

اوما تورمن ماجرای برخوردی با کوئنیتین تارانتینو، کارگردان سینما را هم توضیح داده است. خانم تورمن در فیلم‌های پالپ فیکشن و دو گانه بیل را بکش که از موفق‌ترین فیلم‌های کارنامه او است با آقای تارانتینو و واینستین همکاری کرده است.

اوما تورمن می‌گوید در یک صحنه تصادف خودرو در فیلم "بیل را بکش" با آقای تارانتینو مشکل داشته است.

او می‌گوید برای بازی کردن آن صحنه تقاضای بازیگر بدل کرده چون خودرو مشکل فنی داشته، اما این درخواست او با خشم آقای تارانتینو روبرو شده و کارگردان او را تشویق کرده که خود ماشین را براند که در نهایت به سانحه و زخمی شدن خانم تورمن منجر شده است.

این واقعه رابطه این دو نفر را شکراب کرده است. اوما تورمن در آن زمان تهدید کرده که از استودیوی فیلمسازی هاروی واینستین شکایت می‌کند اما می‌گوید در طول ۱۵ سال گذشته فیلم مربوط به آن صحنه را در اختیار او نگذاشته‌اند.

آقای تارانتینو هنوز به ادعای خانم تورمن واکنشی نشان نداده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • روایت سرمربی سپاهان از مسلمان شدن و ازدواج با خانم بازیگر