Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا به عنوان مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده جوایز اسکار، جایزه اصلی خود را به فیلم «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل‌تورو» داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا طی مراسمی در لس‌آنجلس برگزار شد و فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» جایزه کارگردانی بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، «گرتا گرویگ» برای فیلم «لیدی برد»، «مارتین مک‌دونا» برای ساخت فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری، ابینگ»، «جردن پیل» برای «برو بیرون» و «کریستوفر نولان» برای فیلم «دانکرک» نیز نامزد کسب جایزه بودند.

جوایز انجمن کارگردانان امریکا همواره یک پیش‌بینی کننده معتبر برای اسکار بهترین کارگردانی است و از زمان آغاز فعالیت در سال ۱۹۵۰ تنها در ۷ مورد برنده جوایز انجمن کارگردانان آمریکا  و اسکار در رشته کارگردانی یکسان نبوده است که آخرین‌بار آن به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد که «بن افلک» برنده جایزه «DGA» شد اما در شاخه کارگردانی اسکار حتی نامزد کسب جایزه هم نشد. امسال فیلم «شکل آب» در ۱۳ بخش از جوایز سینمایی اسکار نامزد کسب جایزه است.

در شاخه بهترین کارگردانان اول هفتادمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا نیز «جردن پیل» برای فیلم «برو بیرون» در رقابت با «جرمی جاسپر» برای فیلم «پتی کیک»، «ویلیام اولدروید» برای فیلم «لیدی مکبث»،  «تیلور شرایدن» برای فیلم «رودخانه ویند» و «آلن سورکین» برای ساخت فیلم «بازی مالی» موفق به کسب جایزه شد.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی مستند جوایز «DGA» در سال ۲۰۱۸ به «متئو هینمان» برای «شهر ارواح» رسید.

اما در شاخه تلویزیونی این رویداد سینمایی جایزه بهترین کارگردانی فیلم تلویزیونی یا مینی‌سریال به «ژان-مارک ولی» برای سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» رسید. «بث مک‌کارتی میلر» نیز برای سریال «ویپ» برنده جایزه بهترین کارگردانی سریال کمدی شد و «رید مورانو» برای «داستان ندیمه» جایزه بهترین کارگردانی سریال درام را به خانه برد.

در همین زمینه: بهره‌کشی از زندانیان امیدهای اسکاری «دانکرک» را بر باد می‌دهد «تنها در خانه» با ۱۰۰ درصد ترامپ کمتر! دختربچه ستاره سینما در سن ۹۰ سالگی درگذشت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان