Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز حسین اسدبیگی درباره آمار دختران و پسرانی که از خانه فرار می‌کنند، گفت: آمار‌هایی که در اورژانس اجتماعی ثبت می‌شود در سه بخش تعریف شده است:‌ در بخش مداخله در بحران‌ها، مراجعه به تیم خدمات سیار محلات و تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۶۴۴ مورد در مرکز مداخله بحران پذیرش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزار و۷۲۷ مورد با خط ۱۲۳تماس گرفته شده و ۵۱۵ مورد از طریق خدمات سیار پذیرش شده‌اند. همچنین۱۰۰ پسر در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ از خانه فرار کرده‌اند که نسبت به تعداد دختران ناچیز است.

تشریح دلایل فرار از خانه

وی در تشریح دلایل فرار از خانه گفت: دلیل فرار از خانه در دختران و پسران مشابه است و یکی از بزرگ‌ترین علت‌های آن ماجراجویی نوجوانان است به طوری که نوجوانانی که به فرار از خانه اقدام می‌کنند به دنبال این هستند که ببینند خارج از خانه چه خبر است و به مخاطراتی که دارد، فکر نمی‌کنند.

اسدبیگی تصریح کرد: طبق تعریف، اگر نوجوان یک شب را بدون اجازه والدین بیرون از خانه بخوابد به معنی فرار از خانه است. البته موضوع فرار از منزل در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد و در آمریکا از هر 7 نوجوان یک نفر از خانه فرار می‌کند با این تفاوت که در آن کشور فرار در پسران بیشتر از دختران است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: همچنین یکی دیگر از دلایل فرار از خانه ارتباط با جنس مخالف است و این موضوع در ایران، میان دختران بیشتر از پسران شیوع دارد. یعنی فرار از منزل برای دختر با تشویق پسر صورت می‌گیرد و این مساله موجب می‌شود آسیب‌های زیادی برای دختران پیش آید و حتی باعث می‌شود دخترانی که فرار کردند، طعمه باندهای فساد شوند.

اسدبیگی افزود: یکی دیگر از دلایل فرار از خانه، کودک‌آزاری، مشکلات خانوادگی، و اختلافات درون خانواده در منزل است. ممکن است این موضوع کم باشد ولی وجود دارد. مواردی هم وجود دارد که از ترس آزارهای جنسی در منزل، از خانه فرار می‌کنند اما برای کمک به مراجع دولتی مراجعه نمی‌کنند، بلکه می‌کوشند تنها زندگی کنند که متاسفانه بازهم بسیاری از آنان گرفتار باندهای فساد می‌شوند.

بیشترین آمار فرار از خانه بین سنین 15 تا 20 سال است. سن کودک و نوجوان در دنیا زیر 18 سال تعیین شده است اما در ایران دختران قبل از ازدواج و حتی تا قبل از 30 سال هم در خانه پدری زندگی می‌کنند و اگر از خانه فرار کنند مشمول این موضوع می‌شوند

وی تصریح کرد: گاهی تنش‌هایی که درون خانواده وجود دارد باعث می‌شود برخی از کودکان و نوجوانان تحمل این فضا را نداشته باشند و از کسی کمک بخواهند که بیرون از خانه است و در نهایت به محیطی می‌روند که خطرناک است و سرنوشت این افراد را تغییر می‌دهد.

شناسایی دختران و پسران فراری از سوی مددکاران

رئیس اورژانس اجتماعی افزود: مددکارانی که در پایانه‌های مسافری و پارک‌ها مستقر هستند دختران و پسرانی را که از منزل فرار کردند، شناسایی می‌کنند. اگر در شب‌های اول فرار از خانه، کارشناسان این افراد را پیدا نکنند ممکن است مانند آنچه در همه دنیا دیده می‌شود، بسیاری از آنان به فحشا روی بیاورند.

مددکارانی که در پایانه‌های مسافری و پارک‌ها مستقر هستند دختران و پسرانی را که از منزل فرار کردند، شناسایی می‌کنند. اگر در شب‌های اول فرار از خانه، کارشناسان این افراد را پیدا نکنند ممکن است مانند آنچه در همه دنیا دیده می‌شود، بسیاری از آنان به فحشا روی بیاورند

وی درخصوص آمار سنی دختران و پسرانی که از خانه فرار می‌کنند، گفت: بیشتر این افراد در سن نوجوانی از خانه فرار می‌کنند و به طور معمول بیشترین آمار فرار از خانه بین سنین 15 تا 20 سال است. سن کودک و نوجوان در دنیا زیر 18 سال تعیین شده است اما در ایران دختران قبل از ازدواج و حتی تا قبل از 30 سال هم در خانه پدری زندگی می‌کنند و اگر از خانه فرار کنند مشمول این موضوع می‌شوند. بنابراین ممکن است فرار از خانه در سنین بالا نیز وجود داشته باشد که برای دختران فرار از خانه محسوب می‌شود اما برای پسران نمی توان از این لفظ استفاده کرد.

اسدبیگی درخصوص آمار فرار از خانه در شهرهای مختلف کشور نیز توضیح داد: بسیاری از افرادی که از خانه فرار می‌کنند برای اینکه خانواده نتواند آن‌ها را پیدا کند، به شهرهای دیگر می‌روند و اگر در شهری آمار دختران فراری بالاست به معنی این نیست که بومی آن شهر هستند. اگر گفته می‌شود که آمار دختران فراری در تهران، مشهد و یا کلانشهرهای دیگر زیاد است به معنی این نیست که میزان آسیب‌های اجتماعی در این شهرها روند صعودی دارد بلکه به دلیل جمعیتی است که به این شهرها پناه می آورند.

پانا

700

حسین اسدبیگی فرار از خانه نوجوانان فراری رئیس اورژانس اجتماعی کشور پایانه‌های مسافری مددکاران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...

به گزارش همشهری آنلاین، زن ۳۹ ساله که مدعی بود فریب مردی شیطان‌صفت را خورده است، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد گفت: پاییز سال ۸۷ بود که به همراه مادرم سوار خودروی شخصی مسافربر شدیم. بین راه راننده که مدام از آینه جلو به من نگاه می‌کرد ناگهان روی ترمز کوبید و مرا از مادرم خواستگاری کرد. من هم که آن زمان جوانی خام و بی‌تجربه بودم با این رفتار راننده بلافاصله عاشق شدم و به طور پنهانی با او ارتباط برقرارکردم.

من و حامد در نهایت با هم ازدواج کردیم ولی خیلی زود متوجه شدم او دست بزن دارد و با هر بهانه کوچکی مرا کتک می‌زد. با وجود این چاره‌ای جز سوختن و ساختن نداشتم چراکه وضعیت اقتصادی خانواده‌ام بسیار ضعیف بود و نمی‌توانستم دوباره به خانه پدرم بازگردم.

بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش | ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است

حامد شب‌ها دیر به خانه می‌آمد و درگیر مواد افیونی هم شده بود. حالا دیگر نه‌تنها هیچ‌گونه عشق و محبتی بین ما وجود نداشت، بلکه او نمی‌توانست مخارج زندگی را هم تامین کند. در این شرایط پسرم نیز به دنیا آمد و من برای هزینه‌های پزشکی و مخارج روزانه دچار مشکل شده بودم. به همین دلیل دیگر چاره‌ای جز طلاق برایم باقی نماند و مجبور شدم پسرم را به پدرش بسپارم و از او جدا شوم.

وقتی به خانه پدرم برگشتم، هیچ‌گونه حمایت مالی نداشتم. این بود که به یکی از شرکت‌های خدماتی و نظافتی مراجعه کردم و آنها مرا برای نگهداری از یک زن کهنسال معرفی کردند. در همین روزها مادرم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان سپرد و یک سال بعد هم پدرم را به دلیل کهولت سن از دست دادم.

در شرایط اسفباری قرار گرفته بودم که پسر بزرگ پیرزن پیشنهاد کرد در خانه آنها سکونت داشته باشم و به طور شبانه‌روزی از مادرش پرستاری کنم. من هم خیلی زود پیشنهادش را پذیرفتم، ولی او چند روز بعد از من خواست برای آن که در منزل آنها راحت باشم، به عقد موقت او دربیایم. با آنکه یعقوب همسر و فرزند داشت، به ناچار پذیرفتم تا سرپناهی برای خودم داشته باشم. اما ۳ ماه بعد از این ماجرا پیرزن فوت کرد و فرزندانش نیز منزل ارثیه‌ای را فروختند.

در این وضعیت من دست به دامان یعقوب شدم و از او خواستم خانه‌ای برای من اجاره کند تا با هم زندگی کنیم. اما او مرا به همراه لوازم شخصیم از خانه بیرون انداخت و مدعی شد مدت زمان عقد موقت به پایان رسیده است و دیگر هیچ تعهدی به من ندارد.

دیگر تنهاتر از همیشه بودم و جا و مکانی هم برای زندگی نداشتم. این بود که به یکی از پارک‌های مشهد رفتم تا شب را در آن جا سپری کنم. در همین حال مردی به من نزدیک شد و ادعا کرد مکانی برای اقامت شبانه من دارد. من هم به خاطر نادانی و غفلت پیشنهادش را پذیرفتم و سوار خودرویش شدم تا به خانه او بروم ولی آن مرد مرا از یک جاده خاکی به بیابان‌های حاشیه شهر برد و قصد تعرض به مرا داشت که تصمیم گرفتم فرار کنم ولی او خودرو را خاموش کرد و با گرفتن کیف و لوازم شخصیم مرا در تاریکی شب در بیابان‌ها رها کرد و گریخت.

من هم نتوانستم به خاطر تاریکی هوا شماره پلاک خودرو را یادداشت کنم. مدتی در کنار جاده سرگردان بودم تا اینکه خودرویی از راه رسید و خانواده‌ای مرا سوار کردند و به شهر آوردند. اکنون نیز به کلانتری آمده‌ام تا از آن مرد شیطان‌صفت شکایت کنم.

با صدور دستوری از سوی سرهنگ علی ابراهیمیان (رئیس کلانتری شهید نواب صفوی مشهد) تحقیقات پلیس درباره ادعاهای این زن جوان آغاز شد.

کد خبر 849567 برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت ازدواج - طلاق حوادث ایران

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد