Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@13:58:02 GMT

پایان زورگیری‎های خونین در البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۸۰۲۵

پایان زورگیری‎های خونین در البرز

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سردار عباسعلی محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر، از دستگیری ۱۷ سارق خفت گیر طی هفته گذشته که در فردیس و کرج اقدام به خفت گیری می‌کردند، خبر داد و اظهار کرد: این سارقان در باندهای دو و سه نفره اقدام به سرقت تلفن همراه، پول، طلا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از مردم می‌کردند.

 

وی بابیان این که سارقان دستگیرشده در قالب هفت باند شامل پنج باند سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و کیف‌قاپی، یک باند سرقت خودرو و یک باند سرقت طلا و جواهر از افراد میان‌سال اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: این سارقان با استفاده از سلاح سرد با تشکیل باندهای دو و سه‌نفره که میانگین سنی آن‌ها ۱۸ تا ۲۷ سال بوده، با در اختیار داشتن پنج دستگاه خودروی پراید، سمند و پژو پارس و دو دستگاه موتورسیکلت با تردد در نقاط مختلف شهر، سد راه شهروندان شده و با به‌کارگیری سلاح سرد گوشی تلفن همراه، وجه نقد و سایر اموال آنان را سرقت می‌کردند. به گفته وی در مواقعی که شهروندان مقاومت نشان می‌دادند، سارقان ضمن سرقت اقدام به جرح مال‌باختگان می‌کردند و متواری می‌شدند.

 

سردار محمدیان با اشاره به این که سارقان با استفاده از موتورسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و با شناسایی خودروهای تک‌سرنشین اقدام به تهدید آن‌ها می‌کردند و اموال آن‌ها را به سرقت می‌بردند، گفت: سارقان در برخی مواقع با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند در پوشش مسافرکش، پس از سوار کردن زنان مسن ، در بین راه، با توسل به‌زور کیف حامل وجه نقد و طلاهای مال باختگان را سرقت می‌کردند.



اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت
وی گفت: متهمان طی اقدامات گسترده پلیسی و چندین عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجویی‌های مأموران در مجموع به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند. آن‌ها همچنین دارای سابقه کیفری مرتبط بودند و تاکنون ۲۰ نفر از مال باختگان به پلیس مراجعه کرده اند.


وی بابیان این که پیش‌بینی می‌شود تعداد شکایت‌ها بیشتر از این آمار باشد، از شهروندان خواست درصورتی‌که طی سه ماه گذشته از آن‌ها اقدام به زورگیری شده است، به پلیس مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی استان البرز به مجرمان هشدار داد که دست از رفتارهای مجرمانه خود بردارند چراکه پلیس در کوتاه‌ترین زمان، آن‌ها را دستگیر خواهد کرد.


وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مواجه‌شدن با سارقان زورگیر، اطلاعات آن‌ها مانند چهره، شماره پلاک خودرو و ... را به خاطر داشته باشند و در مقابل آن‌ها از خود مقاومت نشان ندهند.
سردار محمدیان از تشدید نظارت بر واحدهای خدماتی خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم برای نظافت منزل از شرکت‌های معتبر استفاده کنند و به‌هیچ‌عنوان به افرادی که به‌صورت دوره‌گرد مراجعه می‌کنند، اعتماد نکنند.


وی با اشاره به این که واحدهای خدماتی که مجوز ندارند پلمب می‌شوند، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم به تبلیغاتی که در محله‌ها برای نظافت منزل پخش می‌شود اکتفا نکرده و برای نظافت منزل خود با شرکت‌هایی همکاری کنند که تبلیغات خود را به‌صورت رسمی در روزنامه‌ها منتشر می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز از شهروندان خواست تا وسایل باارزش یا کلید منزل خود را در دسترس افرادی که برای نظافت منزل مراجعه می‌کنند، قرار ندهند.

خراسان

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقین زور گیرشمیرانات درحین سرقت وکشف سه دستگاه گوشی ایفون سرقتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی افزایش سرقت به صورت زورگیری وموبایل قاپی در محدوده فرشته الهیه با آموزش واحدهای گشتی سارقین درحین سرقت وتعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی باشلیک به لاستیک موتور دستگیر شده وبه کلانتری ۱۰۱ تجریش انتقال شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران گشت زنی های محسوس و نامحسوس در این محدوده فعال شد افزود: روز دهم اردیبهشت در گشت زنی های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌کنند ومتواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده وموفق به دستگیر کردن سارقین شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصاً تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی در پایان به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: پرونده تا کنون دارای ۴شاکی بوده و تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمین ادامه دارد. ومتهمین تحویل پایگاه یکم اگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر