Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بنادر ودریا نوردی اعلام کرد تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به نفتکش ایرانی سانچی خواهد بود.

ایران آنلاین /علی اکبر مرزبان، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این اتفاق ناگوار، شرکت ملی نفتکش، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هماهنگی های زیادی با یکدیگر داشتند و در بحث اعزام تیم کارشناسی، پیگیری سرنوشت پیکرهای خدمه کشتی، اعزام تکاورهای نیروی‌ دریایی ارتش و سایر فعالیت‌های مربوط به این حادثه، همکاری قابل قبولی بین این سه دستگاه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث دریایی در دنیا به تعداد زیادی اتفاق می افتد و همه آنها در سازمان بین المللی دریانوردی ثبت می شود، اما حادثه نفتکش سانچی اتفاقی بود که به ندرت در دنیا رخ می دهد و همه پرسنل آن جان خود را از دست دادند. ما تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به سانحه سانچی خواهیم بود، هرچند که وظیفه شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه تعریف شده است. بر اساس قوانین بین المللی، کشورهای ذینفع در حادثه مذکور باید در جریان موضوع باشند که در مورد سانحه سانچی چهار کشور، ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما هستند.تیم عملیاتی و تحقیقاتی این سازمان در حادثه سانچی به خوبی عمل کرد. وظیفه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت فعالانه و نقش رهبری در انجام تحقیقات مربوط به سوانح دریایی به عنوان مرجع حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است. سازمان بنادر و دریانوردی از یک سو با مرجع دریایی چین و از سوی دیگر با شرکت ملی نفتکش به طور مستقیم در ارتباط است، هر چند که پیگیری مسائل مربوط به سانحه سانچی اقدامی ملی است و نیازمند رایزنی های دیپلماتیک در سطح بالای سیاسی بوده و وزارت امور خارجه و وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی پیگیر مساله هستند. هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ فنی در کمیته چهارجانبه سانحه سانچی نقش برجسته ای را ایفا می‌کند.

 16 دی  کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. در این سانحه 30 دریانورد ایرانی و دو خدمه بنگلادشی، با آتش گرفتن نفتکش سوختند و سانچی پس از 8 روز با سرنشینانش زیر آب رفت.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد

بنابر اعلام اورژانس ۱۱۵ قم،در پی دو حادثه که نیاز بود، مصدوم به سرعت به بیمارستان منتقل شود، بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد و مصدومان را منتقل کرد.

 حادثه اول مربوط به واژگونی موتور سیکلت در شهرستان کهک سه راهی روستای قبادبزن بود که ابتدا خودرو اورژانس اعزام و درخواست بالگرد کرد.

 این حادثه چهار مصدوم داشت که دو نفر آنها کودک بودند که لعد از انجام خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

 حادثه دوم مربوط به سقوط از ارتفاع به درون استخر بود که در روستای خاوه اتفاق افتاد که کارشناسان اورژانس خدمات رسانی درمانی اولیه را انجام و پس از آن توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد