Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرمان خداوند تنها عامل بازدارنده انجام و ارتکاب گناهان کوچک و بزرگ است. ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن فقیهی ظهر امروز در دیدار دانش آموزان دبیرستان پژوهش، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر اظهار داشت: دانش آموزان به استناد احادیث و روایات قلبشان به‌مانند سرزمینی بوده که گیاهی در آن کاشته نشده و پاک و بی‌آلایش است و چون دارای روح پاک بوده مطالب حق در روحشان تأثیر بسزایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از دوران جوانی برای تمسک جستن به احادیث و روایات ابراز کرد: قدر این دوران را بدانید، و دانش آموزان باید با پیروی از دستورات دین و فراگیری علوم و فنون مختلف آینده‌سازان این کشور شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیاز مبرم جامعه بشری عمل به سبک و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) بوده و فقدان عمل نکردن به آن در آسیب‌های اجتماعی کاملاً مشهود است خاطرنشان کرد: معلّمان و روحانیون می‌توانند با تعلیم و تربیت دینی احیاگر سنت نبوی و امامان معصوم(ع) در جامعه باشند.

وی با تأکید به یادگیری واجبات دینی، دانش آموزان را به رعایت احکام الهی در انجام فرایض دعوت کرده و با شمردن آثار مثبت رعایت دستورات دینی افزود: جوانان مؤمن و متدین همواره موردعنایت خداوند سبحان قرار می‌گیرند.

استاد حوزه‌های علمیّه در ادامه با رجوع به احادیث و روایات دینی، درس خواندن و فراگیری علوم و فنون را از وظایف اصلی دانش آموزان دانست و به بهره‌گیری بیشتر دانش آموزان از این شادابی و نشاط دوران جوانی و نوجوانی تأکید کرد.

وی رعایت تقوای الهی و اطاعت از فرمان خداوند را تنها عامل بازدارنده انجام و ارتکاب گناهان کوچک و بزرگ دانست و با تأکید بر اینکه پاک بودن در این دوران جوانی شیوه و سبک پیامبری است، عنوان کرد: در صورت بروز اشتباه، گناه و معصیت می‌توانند از طریق توبه دوباره به راه اصلی خود بازگردانند و شیطان را از انحرافشان ناامید کرده و مانع جمع شدن نقطه‌های سیاه در دل خود شده و به رستگاری برسند.

در این دیدار که 90 نفر از دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول (طرح امین) پژوهش حضور داشتند، سیف‌اله عابدینی مدیر و حجت‌الاسلام آقا‌محمدی مبلغ دینی گزارشی از این دبیرستان ارائه کردند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت

خبرنگار تسنیم در استان چهارمحال و بختیاری به پای صحبت معلم نمونه کشوری می‌نشیند، معلمی که دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود دوست دارد و شور و شوق عجیبی برای تعلیم و تربیت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، معلمان مظهر شکوفایی و  تجلی‌گر اسرار نهفته در قعر ناشناخته‌های جهان هستی می‌باشند، عاشقانی که با وجود مشقت و سختی بسیار، از آسودگی به آسانی می‌گذرند.

اما گذر ازمشقت و سختی حاکم در راه رسیدن به مقام بزرگ آموزگاری برایشان دشوار است چرا که علم آموزی همان رسالت انبیا و پیغمبران الهی است.

معلم پیش از اینکه یک معلم باشد دانش آموزِ آموزگاری از جنس محبت بوده است، آموزگاری که تقدس حرفه دبیری را در جای جای ذهن دانش آموز خویش حک کرده است و این تقدس ماندگار در ذهن دانش آموز است که او را  در مسیر معلمی و آموزگار شدن قرار داده است.

پای گفت گو با معلمی می‌نشینیم که بیست و چهار سال از عمر گرانقدر خویش را به آموزگاری وتدریس در مدرسه عشق و ارادت مشغول بوده است.

جعفر عالی‌پور، دبیر استان چهارمحال وبختیاری است که به عنوان معلم نمونه استان انتخاب و پس از آن نیز به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد، فردی که  به دنبال علاقه خویش در حوزه آموزگاری به حرفه شریف معلمی پا گذاشت وهم‌اکنون به علم آموزی در مدرسه خیام، تیزهوشان و فرهنگیان شهرکرد مشغول  است.

شور و اشتیاق عجیب معلم نمونه استان برای تدریس

خبرنگار تسنیم پای گفت‌وگو با این معلمنمونه می‌نشیند، واژه‌ها و کلمات از زبان معلم نمونه چهارمحال وبختیاری با شور و اشتیاق عجیبی بیان می‌شوند و کلمات جاری از زبانش  بیانگر عشق وعلاقه او در حرفه  معلمی است.

فهم و یادگیری دانش‌آموزان از هر چیز دیگر برایش مهم‌تر و در اولویت است و برای یادگیری موثر دانش آموزان خویش، در حین تدریس از روش‌های نوین یادگیری همچون کاوشگری استفاده می‌کند و با  بهره‌گیری از انیمیشن‌های آموزشی، دروس تحصیلی را با زاویه و دید بهتری به نمایش می‌گذارد و موجبات آموزش بهتر و یادگیری بیشتر دانش آموزان را فراهم می‌آورد.

عالی‌پور با تاکید بر نقش معلمان در جامعه و تاثیر بسیار آموزگاران در تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور  عنوان کرد: معلمان نه تنها دانش و مهارت‌های آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند که تأثیر بسیار زیادی بر جامعه دارد.

دانش‌آموزان را مثل فرزندان خود دوست دارم

وی ادامه داد: معلمان با تأثیرگذاری در دیدگاه‌های دانش آموزان و هدایت درست آن‌ها می‌توانند به رشد بهتر جامعه کمک کنند. معلمان با آموزش ارزش‌های اجتماعی، تفکر انتقادی و همدلی،  می‌توانند به ایجاد یک جامعه پویا و پیشرو کمک کنند و نقش مهمی در ترویج دانش و فرهنگ  ایفا کنند.

معلم نمونه استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: آموزگاران با ارائه مطالب و درس‌های متنوع، دانش‌آموزان را به دنیای پیرامون خود آشنا می‌کنند و علاقه آن‌ها را به یادگیری و تحقیقات عمیق‌تر تقویت می‌کنند و نقشی بزرگ در شکل‌دهی به روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارند.

وی دانش آموزان خود را ارزشمند و عزیز و موفقیت آنان را دلیلی برای خوشحالی خود دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانم همچون فرزندان خودم هستند و مانند فرزندان خود آن‌ها دوست دارم و از موفقیت آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوم.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • امروز با درایت رهبر،آموزش و پرورش به مساله اول کشور تبدیل شده است
  • ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد