Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:19:20 GMT

تولید روزانه ۶ تن انواع فرآورده های لبنی در هادیشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۷۶۹۷

تولید روزانه ۶ تن انواع فرآورده های لبنی در هادیشهر

فعالیت روزانه کارخانه راین ۳ تن دریافت شیر می باشد که با توجه به وضع موجود خروجی ۵ الی ۶ تنی دارد. تولیدات این واحد شیرکم چرب، پرچرب، ماست پاستوریزه، کم چرب، خامه ای، نیم چرب، ماست موسیردار، ماست هم زده، ماست پروبیوتیک و انواع دوغ می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، علی ملکی دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع غذایی و فارغ التحصیل در رشته تکنولوژی فرآورده های لبنی از دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بعد از اتمام مقطع کارشناسی با توجه به تخصصی که کسب کرده بود ایده ایجاد یک شرکت لبنیاتی را در سال ۸۸ به پدر خود پیشنهاد می دهد که با استقبال پدر گام های اولیه ایجاد آن انجام می شود.

علی همراه با پدر و شوهر خواهر خود مقدمات احداث این شرکت را انجام داده و حالا بعد از گذشت هشت سال شرکت لبنیاتی راین را به بهره برداری رسانده است.

به بهانه بازدید از شرکت به گفتگو با علی ملکی و جبرئیل رجبی شوهر خواهر علی و مسئول فروش شرکت که از همان ابتدا همگام با علی برای تاسیس شرکت لبنیاتی راین (آخار) تلاش کرده بود پرداختیم.

به عنوان اولین سوال از آن ها خواستیم تا از زمان شروع پروژه و میزان سرمایه ی مورد نیاز آن بگویند.

رجبی: استارت اولیه تاسیس این شرکت با سرمایه اولیه ۳٫۵ میلیارد تومان از سال ۸۸ زده شد که در سال ۹۰ بصورت جدی کار را پیگیری کردیم تا زیر ساخت ها را فراهم نماییم.
در آذر ماه ۹۶ با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این پروژه به بهره برداری رسید البته لازم است بگویم که تسهیلات مورد نیاز خود را از بانک ملی، بانک سینا و بسیج سازندگی سپاه تامین کرده ایم.

جلفانیوز: میزان اشتغال زایی شرکت لبنیاتی راین به صورت مستقیم و غیر مستقیم چند نفر است؟

ملکی: بر اساس استاندارد تعیین شده به ازای هر تن تولید ۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند که در وضعیت فعلی شرکت، ۷ نفر متخصص به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

جلفانیوز: چرا تصمیم گرفتید که در هادیشهر این کار را شروع کنید؟
رجبی: با توجه به اینکه برای تولید و اشتغال زایی در شهر خودمان علاقه مند بودیم و همچنین چون محل فعالیت ملک پدری بود علاقه ما را به فعالیت و تولید بیشتر کرد.

ملکی: چرخه تولید در این واحد تولیدی به شکلی است که میخواهیم از تولید تا مصرف تماما از پتانسیل های منطقه استفاده کنیم و برای همین اولویت اصلی ما برای تهیه شیر خام استفاده از دامداران بومی می باشد که دامداران نیز به دلیل مشکلاتی همچون نداشتن علوفه کافی، و عدم حمایت مسئولین  در مضیقه هستند.

جلفانیوز: تولید روزانه شما چقدر است و چه فرآورده هایی تولید می کنید؟

ملکی: فعالیت روزانه ما ۳ تن دریافت شیر می باشد که خروجی ۵ الی ۶ تنی داریم با توجه به وضع موجود. تولیدات این واحد شیرکم چرب، پرچرب، ماست پاستوریزه، کم چرب، خامه ای، نیم چرب، ماست موسیردار، ماست هم زده، ماست پروبیوتیک و انواع دوغ می باشد که تماما در این واحد بسته بندی شده و به مشتری توزیع می شود.دوغی که در اینجا ما تولید میکینم اولین دوغ در ایران میباشد که با آب معدنی(چشمه تورگان) تولید میشود که وجود این چشمه  در منطقه ما یک امتیاز مثبت برای ایجاد شرکت بود.

جلفانیوز: هدف و دورنمای آینده شما چیست؟
ملکی: به علت داشتن جا و مکان کافی و هم چنین وجود زیر ساخت ها قرار است تولید آب معدنی، پنیر و بستنی را نیز به این واحد تولیدی اضافه کنیم و حتی در نظر داریم چون شهرستان ما پتانسیل زیادی در تولید میوه دارد یک واحد تولیدی آبمیوه نیز راه اندازی کنیم.
جلفانیوز: بازار فروش محصولات شما کجاست؟ آیا تصمیمی برای صادرات هم دارید؟
رجبی: شهر های هادیشهر، جلفا، مرند و تبریز فعلا در برنامه فروش ما با برند آخار قرار دارند ولی علاوه بر فروش در داخل کشور به فکر صادرات نیز هستیم که میخواهیم یک فاز از این بخش را در منطقه آزاد ارس به کار بگیریم تا به کشورهای همسایه صادر کنیم.

 

جلفانیوز: حساسیت های این کار از نظر شما چیست؟
ملکی: از ورود شیر تا مصرف، حساسیت های زیادی وجود دارد بعد از خرید شیر خام انواع آزمایشات روی شیر خام در این واحد انجام میشود تا همه چیز بصورت استاندارد و کاملا بهداشتی و سالم در اختیار استفاده کنندگان قرار گیرد و ناگفته نماند که ما از لحاظ بهداشتی کاملا تایید شده و استاندارد های لازم را کسب کرده ایم.
همچنین ما از دستگاهی بنام اوزون ژنراتور نیز استفاده می کنیم که این دستگاه تازه ساخت وظیفه اکسیژن رسانی و هم چنین فیلتر کردن سالن از لحاظ باکتریایی و قارچی را به عهده دارد و با خرید این دستگاه سلامتی محیط کار را چند برابر کرده ایم.
رجبی: نقطه قابل توجه دیگری که در این شرکت بیشتر به آن توجه کرده ایم این است که تمامی دستگاه های مورد استفاده تولید داخل بوده و هم چنین آب غیر قابل استفاده که در حین تولید از سالن خارج میشود تصفیه شده و در کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد.

جلفانیوز: در مورد مشکلات این واحد تولیدی بگویید؟

رجبی: مشکل خاصی در این کار نداریم فقط سرمایه در گردش تاحدودی نیاز است که به علت تغییر مدیران بانک تسهیلاتی در استان به مشکل برخورده ایم که قابل حل است و به محض حل این مشکل به روند تولید خود با قدرت ادامه خواهیم داد.
جلفانیوز: سخن پایانی شما؟
سخن پایانی اینکه از تمامی مسئولین در شهرستان و استان که با ما همکاری لازم را داشتند تقدیر و تشکر میکنیم و از همشهریان خواهشمندیم که هر نقطه نظر یا پیشنهاد یا نقاط ضعف و قوت ما را به ما بازگو کنند تا ما عملکرد بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد