Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس سازمان ملي استاندارد با بيان اين که در قانون طرح تقويت و توسعه نظام استاندارد 7 مرجعيت و 25 وظيفه بطور صريح براي سازمان تعريف شده است گغت : در قانون جديد جرايم برخورد با متخلفين عدم رعايت استانداردهاي وضع شده مطابق با مقررات جزايي و تعزيري قه قضاييه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار آريا نيره پيروز بخت طي نشست خبري به مناسبت سالروز جشن پيروزي انقلاب با تشريح قانون جديد طرح تقويت و توسعه نظام استاندارد و همچنين دستاوردهاي اين سازمان در سال جاري اظهار داشت: طبق اين قانون سازمان ملي استاندارد مرجع رسمي حاکميتي در کشور است که سياست گذاري ، نظارت و هدايت نظام استاندارد را در بخش کالا و خدمات داخلي و وارداتي را  بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي نظام استانداردسازي يکپارچه و هماهنگ را از اهداف اصلي اين قانون اعلام کرد و در  توضيح اجمالي برخي از
سر فصل هاي آن ، وضع قوانين جديد در برخورد با متخلفين عدم رعايت استانداردهاي تدوين شده در هر حوزه اي را يکي از شاخصه هاي مهم طرح تقويت و توسعه نظام استاندارد دانست .
پيروز بخت اعلام کرد: متاسفانه در گذشته فرد متخطي با پرداخت جريمه نقدي ناچيزي مجددا به فعاليت خود ادامه مي داد و به نوعي قوانين گذشته از بازدارندگي لازم برخوردار نبود، اما در قانون جديد مبنا ي مجازات ها بر پايه مقررات جزايي و تعزيري کشور است و هر تصميمي که قوه قضاييه اتخاذ کند به قوانين مجازاتي سازمان نيز تسري پيدا مي کند.
رييس سازمان ملي استاندارد در پاسخ به سوالي در خصوص  اين‌که گفته مي شود حتي خودروي بنز نيز استانداردهاي 85‌گانه را ندارد، تصريح کرد: چنين مسائلي وجود ندارد و اين ها تنها تبليغاتي است که مطرح مي‌شود. چه طور مي‌شود خودرويي همانند بنز استانداردهاي 85‌گانه را نداشته باشد. رعايت اين استانداردها براساس مقررات اتحاديه اروپاست که هم در شوراي عالي استاندارد و هم در شوراي سياست‌گذاري خودرو اعلام شده است.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران در مورد اين‌که آيا جايگزيني براي خودروهايي که در بازه قيمتي 20 تا 30 ميليون تومان قرار دارند که به طور مثال مي‌توان پرايد و پژو را نام برد داريد يا خير؟ بيان کرد: سازمان ملي استاندارد به بحث قيمتي خودروها کاري ندارد و تنها به مقوله ايمني مردم توجه مي‌کنيم، چرا که مردم در اين رابطه گله‌مند هستند و آمار تصادفات بالاست؛ بنابراين اگر خودروها ايمن‌تر باشند به طور حتم آمار کشته‌شدگان و مجروحان کمتر مي‌شود.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که بر خي خودرو سازان اينگونه عنوان مي کنند که سازمان ملي استاندارد  در برخورد با خودرو سازاني که استاندارد ها را رعايت نمي کنند از توانايي  و ابزار لازم براي به تعطيلي کشاندن خط توليد شان ندارد گفت:  سازمان در اين زمينه با تعامل پيش مي رود ولي در صورتي که طرف مقابل همکاري هاي لازم را نداشته باشد به قولي روي عصباني ما هم بالا مي آيد.
ضمن اين که در قانون جديد صريحا اعلام شده رييس سازمان در جايگاه برخورد سريع و قانوني با متخلف را دارد.
پيروزبخت در ادامه در خصوص تشريح دستاوردهاي اين سازمان در سال جاري اظهار داشت: انتخاب سازمان ملي استاندارد ايران را به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهيد رجايي يکي از مهمترين دستاوردهاي داخلي اين سازمان بود وي گفت: هر چند که اين موفقيت بيانگر عملکرد خوب سازمان ملي استاندارد ايران است اما هنوز براي مسئولان اين سازمان رضايت بخش نيست و اعتقاد ما بر اين است که بايد نظام استانداردسازي در همه جاي ايران فراگير شود.

وي از گسترش بازرسي و نمونه برداريها  در مراکز توليد و عرضه به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي اين سازمان در يک سال اخير خبر داد و افزود: با شدت بخشيدن به بازرسي هاي ميداني در سطح بازار ، توليدکنندگان کالاهاي بي کيفيت و جاعلان علامت استاندارد شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شدند.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران با بيان اينکه نظارت بر خدمات شهربازي، تله کابين، پيست هاي اسکي، ايستگاههاي گاز سي ان جي افزايش داشته است، گفت: با همکاري وزارت کشور و شهرداريها، معاينه فني خودروها در سطح گسترده اي انجام مي شود.
وي، تنها مرجع صدور نشان حلال را به موجب قانون سازمان ملي استاندارد ايران معرفي کرد و ادامه داد: در يک سال اخير 20 نشان حلال به واحدهاي صيد و ذبح اعطا شده است.
پيروزبخت انتخاب مجدد سازمان ملي استاندارد ايران به مديريت کدکس خاور نزديک براي تدوين استانداردهاي بين المللي غذايي و کشاورزي را يکي از مهمترين دستاوردهاي بين المللي اين سازمان دانست و گفت: در همين راستا تدوين استاندارد دوغ به عنوان نوشيدني ايراني ، تدوين استاندارد زعفران و  تجديد نظر استاندارد روغن هاي گياهي به جمهوري اسلامي ايران واگذار شده است.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: در حوزه کشورهاي اسلامي توانستيم عضويت هيات مديره موسسه استانداردسازي و اندازه شناسي کشورهاي اسلامي (سميک) را دوباره کسب کنيم.
وي يکي از مهمترين فعاليت هاي بين المللي سازمان ملي استاندارد ايران در سال جاري را، عضويت يکي از کارشناسان ايراني براي نخستين بار در هيات مديره فني سازمان بين المللي استاندارد (ISO) دانست.
پيروزبخت خاطر نشان کرد: انتخاب طرح پوستر يک جوان ايراني در بين 105 طرح رسيده به سازمان بين المللي استاندارد بر اساس شعار روز جهاني استاندارد ( استانداردها شهرها را هوشمند تر مي کند ) از ديگر موفقيت هاي بين المللي کشورمان در سال جاري بود.
پيروزبخت درباره توفيق سازمان ملي استاندارد ايران در ترويج و فرهنگ سازي خريد و استفاده از کالاي استاندارد ايراني گفت: امسال با ابتکار اين سازمان "پويش کالاي استاندارد ايراني ميخرم" طراحي و در سراسر کشور اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.
وي درباره اين پويش گفت: توجه به استاندارد در کيفيت زندگي مردم به عنوان يکي از حقوق موثر شهروندي سرلوحه کار اين سازمان است و پويش کالاي-استاندارد-ايراني_ميخرم هم بخشي از اهداف فرهنگي و ترويجي ما را محقق کرد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجار شکن در سطح استان خبر داد.

حجت مشتاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی، از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش و مخدوشی پلاک، تغییر وضعیت خودرو، ناخوانا بودن پلاک و سایر حرکات مخاطره‌آ میز در معابر درون و برون شهری آذربایجان‌غربی خبر داد.

وی افزود: در راستای تدابیر فرمانده انتظامی استان و بر اساس مطالبات شهروندان این طرح با بسیج امکانات از روز دوشنبه دهم اردیبهشت اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مشتاق خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات فاقد پلاک، پوشش پلاک و.... ضمن توقیف وسیله نقلیه توسط پلیس، پرونده قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی خواهد شد.

کد خبر 748940

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز