Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:25:17 GMT

کارکنان سابق گوگل و فیس بوک به جنگ این دو شرکت می روند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۰۱۲۱

کارکنان سابق گوگل و فیس بوک به جنگ این دو شرکت می روند

گروهی از کارکنان اولیه شرکت های گوگل، فیس بوک، اپل و موزیلا که از نفوذ همه جانبه فناوری در تمامی جنبه های زندگی انسان نگران هستند، برای مقابله با این وضعیت به نبرد غول های فناوری می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، این افراد که معتقدند استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند سلامت انسان و همبستگی اجتماعی را به خطر می اندازد، با هم متحد شده اند تا آنچه که توسط کارفرمایان سابقشان به وجود آمده را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مرکزی به نام مرکز فناوری انسانی تاسیس کرده اند. این مرکز یک مجموعه غیرانتفاعی است که با مجموعه های دیگری بر علیه اعتیاد روزافزون به فناوری لابی می کند و قصد دارد تبلیغاتی را در این زمینه در ۵۵ هزار مدرسه دولتی در آمریکا انجام دهد.

پیکار تبلیغاتی این گروه حقیقت در مورد فناوری نام دارد و تا به حال موفق به جذب ۷ میلیون دلار بودجه شده است. همچنین ۵۰ میلیون دلار بودجه برای آموزش دانش آموزان، والدین و معلمان درنظر گرفته شده تا آنها از پیامدهای اعتیاد بیش از حد به فناوری آگاه شوند و جلوی این وضعیت را بگیرند.

تریستن هریس یکی از موسسان این مرکز که مدتها کارمند گوگل بوده می گوید: ما در داخل این شرکت ها بوده ایم و می دانیم آنها از چه ابزاری استفاده می کنند، چگونه صحبت می کنند و شیوه مهندسی آنها چگونه عمل می کند. بزرگترین ابررایانه های جهان در گوگل و فیس بوک قرار دارد و آنها به سمت مغزهای مردم و بچه ها نشانه گیری شده اند.

یکی دیگر از اهداف این مرکز لابی با نمایندگان کنگره برای وادار کردن آنها به وضع قوانینی به منظور کاهش قدرت و نفوذ شرکت های فناوری است. در حال حاضر تصویب قانونی جدید برای کاهش تاثیر فناوری بر سلامت کودکان و تصویب قانون دیگری برای ممنوع کردن استفاده از بات های دیجیتال بدون شناسایی هویت طراح آنها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس

میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت ماه جاری، فردا از سوی اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مشاوره این دوره از میز مشاوره حقوقی بر عهده دکتر طالبی، دانش‌آموخته رشته حقوق اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و مشاور حقوقی و مدیر امور قراردادهای بیش از ۱۰ شرکت و هولدینگ است.

شرکت‌های اراضی و استیجاری، مراکز رشد، کوآپ و استارتاپ‌های مستقر در کارخانه‌های نوآوری آزادی و های وی از مخاطبین این دوره محسوب می‌شوند.

این نوبت میز مشاوره حقوقی پارک فناوری پردیس روز ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در دفتر مجتمع حل اختلاف ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان (طبقه فوقانی مجتمع خدمات رفاهی) برگزار می‌شود.

به نقل از پارک فناوری پردیس، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۶۲۵۰۰۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند