Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات یک واحد صنعتی واقع در شهرستان ساوجبلاغ با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شمخانی در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر که پیش از ظهر امروز در ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: انقلاب برای کسی که بخواهد رشد کند، مستعد است و کسی نمی‌تواند بگوید نمی‌گذارند و نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز با القا خط ناکارآمدی برگرفته از خارج کشور مواجه هستیم و غفلت و جهل معضل فکری، یاس را در جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: این موضوع نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ابزار این ناکارآمدی بایکوت و تحریم ابزار ناکارآمدی است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از تصور ناکارآمدی می کاهد.

شمخانی با بیان اینکه قبل از انقلاب 160 هزار دانشجو وجود داشت اما در حال حاضر 5 میلیون دانشجو وجود دارد، ادامه داد: استقلال سیاسی، امید به زندگی، داشتن سواد برق، گاز در روستا و شهر بعد از انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هر تریبونی و هر کسی با هر لباسی که از استقلال علمی و سیاسی بگوید انقلابی است و هر تریبونی خلاف آن باشد، انقلابی نیست، عنوان کرد: امام جمعه ای که در خطبه نماز از شغل و اقتصاد و کارآفرین نگوید و دشواری‌های تولید را حل نکند خطابه آن ناقص است.

شمخانی با بیان اینکه استانداری که وقت خود را صرف درگیری جناحی کند به خطا رفته است، اضافه کرد: حفظ استقلال سیاسی بدون توان علمی ممکن نیست و در فقدان امنیت توسعه صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین آسیبهای ما حتی آسیبهای اجتماعی به دلیل مشکلات اقتصادی است و پاشنه آشیل اقتصاد موضوع اقتصاد است، عنوان کرد: از هر کجا که سوسو تولید و اشتغال ولو کمسو پژواک دارد از خاموش کردن آن جلوگیری و تزریق قدرت برای نورافکن کردن آن می‌کنیم. 

شمخانی با بیان اینکه در رزم و جنگ فقط یگان خط شکن نداشتیم و خط شکن اقتصاد تولید گران هستند که حل مشکلات آنها وظیفه ما است، افزود: اگر مردم سروان ما و ما خدمت گذار هستیم، راه حفظ نشاط آنها حمایت از لوکوموتیوهایی است که می‌توانند اقتصاد را به جلو ببرند. 

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتصاد 2 بازوی پرواز توسعه هستند و در داخل کشور ظرفیتهای بالایی وجود دارد که باید به آنها اعتماد شود، عنوان کرد: باید گفت چه کنیم که این ظرفیت استفاده شود و ماآماده هستیم که هر کجا نیازمند توصیه حمایت است بدون هیچگونه ترسی و منتی کمک کنیم.

البرز، رتبه برتری تولید و اشتغال

محمدعلی نجفی، گفت: طی 5 ماه اخیر در رفع موانع تولید و استغال، گام های اساسی برداشته شده است.

وی ادامه داد: امروز استان البرز در بحث منابع تولید، رتبه بالایی دارد و توانسته تسهیلات خوبی را جذب کنند. 

نجفی با عنوان اینکه افتخارات استان با حضور تولید کنندگان فعال، افزایش یافته و دنبال می شود، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 33 هزار اشتغال برای البرز در نظر داشت که با همت مدیران و مسئولان و تولیدکنندگان استان این رقم تا 45 هزار گسترش یافت و به احتمال زیاد تا 50 هزار اشتغالزایی خواهیم داشت. 

استاندار البرز گفت: استان البرز در بخش های کشاورزی، استاتید خوبی داریم  و با وجود دانشکده پردیس کشاورزی، جزو 5 استان برتر در کشور باشد که با همیاری تمام بخش های استانی، ایجاد می شود.

کارآفرینان را دلسرد نکنیم

سورنا ستاری در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر، گفت: ما کارآفرینان را کم داریم لذا نباید بگذاریم این قشر از جامعه، دلسرد شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه پژوهشکده های خوبی در کشور وجود دارد که با پول نفت کار می‌کند، ادامه داد: بخش کشاورزی بخش اصلی کشور از لحاظ تولید ثروت و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنایع غذایی پیشرفت خوبی در کشور وجود داشته است، بیان کرد: دنیا در حال عوض شدن است که هزینه ها کم و کیفیت را افزایش داده است. ستاری با بیان اینکه استفاده از آی.سی.تی در کشاورزی مهم و تاثیرگذار و نو است، افزود: استفاده از این فناوریها در بخش کشاورزی کشور لازم است.

ستاری با بیان اینکه در مجموعه زر دیدگاه رو به جلو وجود دارد که انواع اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: سیستم معاونت علمی و فناوری با محوریت جوانان است و انتظار داریم افراد کارآفرین دست جوانان را در بخش خصوصی بگیرند.

شرایط مساعد تولید و اشتغال در البرز

ایرج موفق، گفت: استان البرز توانسته رتبه اول صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص دهد و آمادگی دارد شرایط خوب برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه البرز در بخش صنایع دارویی، قطعات خودرو و آرایشی - بهداشتی نیز حایز رتبه نخست در کشور است، اظهار داشت: حدود 10 درصد از واحدهای نمونه کشور همه ساله به استان البرز اختصاص دارد، این امر بیانگر وجود ظرفیت ویژه در این منطقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه البرز در بخش پرداخت تسهیلات برای رونق تولیوی و ایجاد اشتغال نیز کارنامه قابل قبولی را به ثبت رسانده است، تصریح کرد: همواره درصدد هستیم برای صدور مجوز برای سرمایه گذاران خدمات لازم را ارائه دهیم.

آلودگی محیط، مدارس را به تعطیلی کشانده

عیسی کلانتری، رئیس حفاظت محیط زیست، گفت: امیدواریم جوانان ایرانی گام های موثری را در رفع آلودگی بردارند.

وی با عنوان اینکه محیط زیست شکننده است، ادامه داد: آلودگی امروز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و مدارس را به تعطیلی کشانده است.

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه در مجموعه تولیدی زر این مهم براساس گزارش ها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور نیز گفت : در تلاش برای کمک تولید هستیم و رقابت پذیری نیاز به صادرات دارد و برای پیشرفت اقتصای کشور نیاز است کیفیت مناسب داشته باشیم .

وی ادامه داد:علاوه بر کیفیت قیمت محصول در رقابت پذیری مهم و تاثیر گذار است. باتوجه به این موضوعات مهم می توان تولید پایدار داشت.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به رابطه مستقیم تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم گفت: بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان، امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست با فرمانداران و دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران استان کرمان که با موضوع تبیین شعار سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: تولید فصل مشترک تمام صاحب‌نظران حوزه اقتصاد و مهمترین محور در چرخه اقتصادی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به مسئله تولید افزود: تولید با تمام رده‌های سنی در ارتباط است، همچنین تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم رابطه مستقیمی دارد و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه کشور با عقب‌ماندگی ۱۰ ساله و رکود مواجه است و جهش با حضور مردم محقق می‌شود، تأکید کرد: با سرمایه‌های خُرد امکان مردمی‌سازی وجود دارد و در صورت خسارت نیز آسیب‌ها کمتر است، باید الگوهای موفق را نشان دهیم تا مردم بدانند چه اقدامات ارزشمندی می‌توانند انجام دهند.

کد خبر 748736

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود