Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین هشدار داد که تعداد کلاهبرداری ها با استفاده از ارزهای دیجیتالی در بازارهای مالی پولی این کشور و کشورهای جنوب شرق آسیا افزایش یافته است و خواستار پیگیری قانونی آن توسط مراجع ذیربط شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «ای‌بی‌اس-سی‌بی‌ان»، کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین اعلام کرد که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 96)، با چهار شرکت و مرکز مبادله ارز دیجیتالی برخورد قانونی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خوزه آکینو»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین اظهار داشت: شرایط به مرحله هشدار رسیده است چرا که تمامی نقل و انتقالات در فضای مجازی انجام می‌شود. هیچ دفتری وجود ندارد که بتوانیم به آن مراجعه کنیم و از آن‌ها بخواهیم تا درباره فعالیت های خود توضیح دهند.

وی همچنین گفت بسیاری از شکایت‌های دریافت شده حاکی آن است که قربانیان این کلاهبرداری‌ها، به راحتی و از طریق ارسال مبالغی به حساب‌های بانکی، پول خود را از دست داده اندو این نوع کلاهبرداری ها در بازارهای منطقه جنوب شرق آسیا روبه افزایش است.

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین در همین خصوص اظهار داشت که این کمیسیون قانونگذار، در حال تهیه و تنظیم قوانین مناسب برای ارزهای دیجیتال است و امید می‌رود که در سال جاری میلادی (2018) تصویب شده و به مرحله اجرا در بیاید.

اظهارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین درباره معاملات غیرقانونی با ارزهای دیجیتالی در حالی مطرح می‌شود که سنگاپور، اندونزی و مالزی نیز به عنوان دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا، اعلام کرده اند که تجارت و هر گونه معامله با این ارزهای دیجیتالی، غیر قانونی است. 

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز شنبه‌ ۸ اردیبهشت ماه با افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۴ هزار و ۳۸۱ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا