Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش 26 درصدی ترانزیت غیرنفتی از صادرات 6.5 میلیون تنی فرآورده های نفتی و واردات هشت میلیون تنی غیر نفتی در بندرشهید رجایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛الله مراد عفیفی پور، مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز سال 96 تا ابتدای بهمن ماه جاری، 71 میلیون و 255هزار و 377 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال گذشته، رشد مثبت 10 درصدی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در سال جاری 48 میلیون و 533 هزار و 720 تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 12 درصد افزایش به دنبال داشته و علاوه بر این، 22 میلیون و 721 هزار و 657 تن به فرآورده های نفتی با رشد 5درصدی اختصاص دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از آغاز سال جاری تا آخر دی ماه، شش میلیون و 591 هزار و 234 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، 13 میلیون و 564 هزار و 306 تن کابوتاژ، 43 هزار و 135 تن فرآورده نفتی ترانزیت و دو میلیون و 522 هزار و 982 تن از اینگونه کالاها، نیز وارد بزرگترین بندر بازرگانی ایران کشور شد.

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در کانونی ترین بندر بازرگانی ایران را 31 میلیون و 601 هزار و 347 تن با رشد مثبت 10 درصدی اعلام کرد و گفت: طی این دوره زمانی، رقمی بالغ بر هشت میلیون تن کالای غیر نفتی با رشد 2درصدی از طریق این بندر وارد و بیش از 48 هزار تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی را بالغ بر چهار میلیون و 535 هزار و 388 تن با افزایش 26 درصدی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون و 753 هزار و 614 تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش 60 درصدی به ثبت رسید.

عفیفی پور از پهلوگیری سه هزار و 297 فروند کشتی و شناورهای دریایی در  طی 10 ماهه سال خبر داد و خاطرنشان کرد: دو هزار و 767 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 530 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان

جهانبخش نوکانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از تعداد کارت های مسدود شده ۲۴۹ کارت سوخت بنزین و ۴۱ کارت نفتگاز در استان کردستان به علت عرضه خارج از شبکه مسدود شده است.

 مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مسدودیت‌ها مربوط به رانندگان تاکسی می‌باشد در ادامه افزود: ۵۰ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

وی افزود: از ابتدا سال جاری تا کنون ۶۳۸ بازدید از جایگاه‌های سوخت در سطح استان انجام شده است.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای استان کردستان گفت: از ۲۵ دی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز در قالب طرح فول باک در مرزهای استان عرضه شده است.

نوکانی از ۲۳۸ هزار و ۵۶۶ لیتر تخلف بنزین صورت گرفته در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی