Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از ظهر امروز تعدادی از جرثقیل‌داران و رانندگان جرثقیل جهت حل مشکلاتشان در مقابل استانداری خراسان جنوبی به همراه جرثقیل حضور یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیش از ظهر امروز تعدادی از جرثقیل‌داران و رانندگان جرثقیل در مقابل استانداری خراسان جنوبی به همراه جرثقیل حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش سهمیه سوخت جرثقیل، بیمه، بارنامه و اقدام شهرداری در خصوص اجبار به دریافت پروانه فعالیت و پروانه مشاغل ازجمله موارد اعتراضی جرثقیل‌داران و رانندگان بود.

 

محمد اورنگی، یکی از جرثقیل‌داران و رانندگان جرثقیل در شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان،ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: هر جرثقیل برای فعالیتی که بتواند درآمد مناسبی داشته باشد،  روزانه به 30 لیتر گازوئیل نیاز دارد اما مدتی شده که سهمیه کارت‌های هوشمند سوخت جرثقیل‌داران، برای جرثقیل‌های بالای 20 تن، ماهانه 300 لیتر و برای جرثقیل‌های بالای 7 تن، ماهانه 200 لیتر شارژ می‌شود که با این وجود، روزانه کمتر از حدود 10 لیتر به هر خودرو می‌رسد.

 

وی افزود: با این میزان سوختی که به جرثقیل داده می‌شود، نمی‌توان زندگی را گذراند.

 

جرثقیل‌دار بیرجندی خاطرنشان کرد: از حدود 3 هفته پیش، این موضوع و دیگر مشکلاتمان را پیگیری کردیم اما ادارات دولتی، ما در پیچ و خم اداری سرگردان کردند و هر روز ما را به یک اداره ارجاع دادند.

 

اورنگی اضافه کرد: به همین دلیل که مشکلات ما پیگیری نشد، امروز (دوشنبه 16 بهمن 1396) در مقابل استانداری خراسان جنوبی حضور پیدا کردیم تا شاید مسئولان، این‌گونه به داد ما برسند.

 

وی با بیان این‌که قیمت سوخت سهمیه‌ای برای هر لیتر 300 تومان و قیمت سوخت آزاد برای هر لیتر 600 تومان است گفت: مسئولان امروز به ما می‌گویند برای حل مشکل‌تان، تا 12 روز دیگر به شما سوخت آزاد می‌دهیم اما سوخت آزاد را خودمان می‌توانیم به شکل دیگر به دست آوریم و نیازی به اقدام مسئولان نداشت.

 

راننده جرثقیل اظهار کرد: مگر ما چه میزان درآمد داریم که از سوخت آزاد استفاده کنیم؟ اگر بخواهیم از سوخت آزاد استفاده کنیم، در آن‌صورت باید قیمت‌های خود را بالا ببریم که سبب فشار اقتصادی به مردم می شود.

 

اورنگی تصریح کرد: به واسطه جرثقیل، چندین نفر ازجمله راننده و مشاغل دیگر مانند مشاغل ساختمانی، روزی کسب می‌کنند و اگر یک جرثقیل، نتواند کار کند و متوقف باشد، زندگی چندین خانواده دچار مشکل می‌شود و حتی جرثقیل در حوادث و تصادفات رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای که گاهی لازم است جرثقیل، خودرویی را بلند کند تا مصدومان را بتوان از زیر خودرو بیرون آورد و نجات داد که با توقف جرثقیل، ممکن است نتوان جان افراد را نجات داد.

 

وی گفت: با وجود چنین وضعیتی، برخی چرثقیل‌داران مجبور به اخراج رانندگان و بیکاری آنها می‌شوند که در نتیجه، زندگیِ خانواده‌های زیادی دچار مشکل می‌شود.

 

این جرثقیل‌دار اظهار کرد: طبق قانون، اگر برای خودروی ما تخلفی ثبت شده، خودرو را متوقف کنند اما ما همیشه کارمان را از راه قانونی انجام داده و می‌دهیم.

 

اورنگی در خصوص بیمه و بارنامه گفت: می‌گویند جرثقیل برای دریافت بارنامه باید ماهانه 7 هزار کیلومتر راه طی کند و برای این میزان راه، بارنامه داشته باشد تا بتوان برای بیمه اقدام کرد اما کار جرثقیل در طول روز، بیشترِ اوقات، ثابت است و کمتر طی مسیر می کند.

 

وی افزود: جرثقیلی که کارش ثابت است و در محلی توقف دارد و کار می‌کند، چگونه ماهانه 7 هزار کیلومتر راه برود؟

 

این راننده جرثقیل اضافه کرد: با این اقدام مسئولان، برخی افراد مجبور می‌شوند بارنامه صوری ایجاد کنند.

 

اورنگی در خصوص پروانه فعالیت گفت: ما از اتحادیه کامیون‌داران، پروانه فعالیت داریم و براساس آن، کار می‌کنیم اما اخیرا شهرداری اعلام کرده است که پروانه اتحادیه را قبول ندارد و باید از سازمان حمل و نقل شهردای دو پروانه، یک پروانه فعالیت برای صاحب جرثقیل و دیگری پروانه مشاغل برای راننده جرثقیل دریافت کنیم.

 

وی با بیان این‌که در کجا برای یک شغل، دو پروانه دریافت می‌کنند؟ افزود: چرا می‌خواهند هزینه‌های زیادی از مردم دریافت کنند؟

 

اورنگی متذکر شد: حضور ما در مقابل استانداری، فقط به جهت بررسی و حل مشکلاتمان است و اجازه نمی‌دهیم افراد و گروه‌هایی، از این اقدام ما سوءاستفاده‌های سیاسی کنند چراکه ما همواره انقلاب و نظام اسلامی را دوست داریم و پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستیم.

 

در همین خصوص، محمد فرهادی به نمایندگی از استانداری خراسان جنوبی، در محل مسجد باقرالعلوم بیرجند با جرثقیل‌داران و رانندگان جرثقیل، به بحث و گفتگو پرداخت. هم‌اکنون تعدادی از نمایندگان جرثقیل‌داران و رانندگان جرثقیل، در داخل ساختمان استانداری با مسئولان در خصوص حل مشکلاتشان، گفتگو می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به‌رغم اینکه شورای شهر، حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین را به شکل قابل توجهی افزایش داد، اما این میزان افزایش حقوق پرداخت نمی‌شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار ارائه آماری از دریافتی حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: به‌رغم اینکه شورای شهر مصوبه افزایش حقوق برای این قشر زحمتکش را داشت، اما عدد قابل توجهی که در افزایش حقوق‌ها دیده شده، پرداخت نمی‌شود و فرمول محاسبه به میل و سلیقه مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: درصد افزایش مصوب شورا چشمگیر است، اما در محاسبه دستمزد و حقوق این عزیزان رشد مؤثری دیده نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود برای این قشر زحمتکش که با خودرو شخصی و با هزینه‌های گزاف خدمات‌رسانی می‌کنند، همانند سنوات گذشته و بسیاری از شهرها، خدمات رفاهی شهرداری و مهم‌تر از همه یارانه بیمه تکمیلی لحاظ شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین خواستار آسفالت رایگان حیاط مدارس خیرساز شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا سهم ۲۰ درصدی مشارکت مدارس برای این منظور از سوی مدرسه حذف شود و آسفالت به صورت رایگان انجام شود.

اشدری تصریح کرد: به منظور تکریم و قدردانی از اقدامات خیران مدرسه‌ساز از سازمان نوسازی مدارس خواسته شده است که لیست این افراد را به شورای نامگذاری اعلام کنند که تاکنون محقق نشده، چراکه مقرر شده است تا معابری که محل سکونت خیران مدرسه‌ساز است، به نام خیران نامگذاری شود.

وی خواستار حل مشکل نبود پزشک متخصص برای افراد دیالیزی در بیمارستان شهدای آبیک شد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند برای این بیمارستان، پزشک متخصص دیالیز تأمین کند، به انجمن کلیوی استان قزوین اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با مساعدت خیران انجمن این مشکل رفع می‌شود تا بیماران عزیز دیالیزی دچار استرس و نگرانی رفت و آمد به شهر قزوین نباشند.

کد خبر 751087

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض