Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مطابق استاندارهای روز و با توجه به سن بالای ماشین الآت (با توجه به متوسط عمر بالای 25 سال) 100 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش برای پوشش راه‌های منتهی به تهران موردنیاز است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جدیدترین گزارش خود از بارش برف اخیر و و وضعیت راه‌های ورودی و خروجی تهران به انتشار آماری از منابع موجود در راه‌های منتهی به تهران از قبیل تعداد راهدارخانه، راهدار و تعداد کل ماشین‌آلات پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش تعداد راهدارخانه پوشش‌دهنده راه‌های منتهی به تهران 39 راهدارخانه، تعداد عوامل راهداری (راهدار و راننده) 504 راهدار و تعداد ماشین الآت راهداری زمستانی 200 دستگاه و طول راه‌های منتهی به تهران 921 کیلومتر است.

این گزارش در تحلیل آماری آورده است: 921 کیلومتر راه مذکور که عمدتاً آزادراه و بزرگراه است که بین 4 تا 6 خط عبور دارد و معادل حدود هزار کیلومتر آزادراه یا بزرگراه 4 خطه است. به‌عبارت‌دیگر راه‌های منتهی به تهران حداقل 4هزار کیلومتر (خط عبور) باند هستند.

مطابق استاندار سایر کشورها به ازای هر 20 کیلومتر باند (هر 5 کیلومتر بزرگراه 4 خطه) یک نمک‌پاش و برف‌روب (ماشین دوکاره نمک‌پاش با تیغه جلو) نیاز است که جمعاً برای 4هزار کیلومتر باند به 200 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش نیاز است و 100 دستگاه کمبود وجود دارد که بالاجبار حدد 50 دستگاه آن در حال حاضر از طریق سایر ماشین‌آلات همچون گریدر تأمین می‌شود.

برای رسیدن به حد مطلوب مطابق استاندارهای روز و با توجه به سن بالای ماشین‌آلات (با توجه به متوسط عمر بالای 25 سال) 100 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش برای پوشش  راه‌های منتهی به تهران موردنیاز است.

این گزارش هم‌چنین با ارائه استاندارد هزینه‌های راهداری زمستانی در سایر کشورها از هزینه‌های راهداری زمستانی در آلمان رونمایی می‌کند و آورده است: با فرض 6هزار یورو در هر کیلومتر برای بزرگراه‌ها و آزادراه‌های منتهی به تهران حدود 33 میلیارد تومان برای هزار کیلومتر مود نیاز است که در حال حاضر کمتر از 30 درصد از این عدد تأمین‌شده است و برای نوسازی ناوگان حدود 100 میلیارد تومان موردنیاز است.

هم‌چنین با توجه به نیاز سالانه حدود 8هزار میلیارد تومان برای راهداری کشور با فرض 10 درصد برای راهداری زمستانی حدود 800 میلیارد تومان صرفاً در امر زمستانی کل راه‌های کشور موردنیاز است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان هفته‌های پرماجرایی را پیش رو دارد و مدیران این تیم با حضوری موفق در نقل و انتقالات زمستانی، امیدوارند به هدف خود در ادامه فصل دست یابند.

محمد آبشک یکی از بازیکنانی بود که در پنجره زمستانی به جمع شاگردان سیروس پورموسوی اضافه شده و با قدرت رهبری خود در خط میانی و تجربه بالایی که دارد، توانسته شرایط موفقی را در این بازی‌ها پشت سر بگذارد. آبشک که در ساعات پایانی نقل و انتقالات زمستانی و به شکل عجیبی از لیست فولاد خوزستان خارج شد تا این تیم برنامه نقل و انتقالاتی خود را پشت سر بگذارد، در شرایطی قرار دارد که امیدوار است بتواند بعد از خارج کردن پیراهن قرمز، اکنون با آبی‌های خوزستانی اتفاق شیرینی را شکل دهد و به سهمیه بقا دست یابد.

هافبک دفاعی استقلال خوزستان خود را مهیای جدال حساس این هفته تیمش برابر ملوان خواهد کرد. تیمی که دورانی به عنوان یک یاغی تجربه حضور در آن را پشت سر گذاشته بود. در روزهایی که حضور بازیکنان رشت و انزلی در بین تیم‌های این دو شهر با واکنش‌های جنجالی همراه بود، محمد آبشک ریسک حضور در جمع ملوان را پذیرفته بود.

او اکنون با پیراهن استقلال خوزستان باید مقابل ملوان قرار گیرد و باید دید در مسیر حفظ سهمیه بقای تیمش چه نمایشی در این دیدار سخت به‌جا خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد