Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير عامل شرکت آب منطقه اي خراسان رضوي گفت: هم اکنون 78 درصد مخازن سدهاي اين استان خالي و 22 درصد آنها پر آب است.

محمد حسين جعفري روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: از ابتداي سال آبي جاري تاکنون 18ميليون متر مکعب آب به سدهاي اين استان وارد شده است.
وي تعداد سدهاي استان خراسان رضوي را 27 سد در مجموع به ظرفيت يک ميليارد و 555 ميليون متر مکعب عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به کاهش بارندگيها و وضعيت بحراني دشت هاي استان خراسان رضوي اظهار کرد: از ابتداي سال آبي جاري تاکنون 13 ميلي متر باران در اين استان باريده است در حاليکه اين ميزان در مدت مشابه سال قبل 52 ميلي متر و در دوره آماري بلند مدت 80 ميلي متر بوده است.
جعفري از کاهش 70 درصدي ميزان روان آبها در استان خراسان رضوي خبر داد و گفت: هم اکنون از 37 دشت آبي در محدوده مطالعاتي اين استان 34 دشت وضعيت ممنوعه داشته و 15دشت فوق بحراني اعلام شده است.
وي افزود: مديريت آب موجود و مديريت تقاضا از راهکارهاي تامين آب استان خراسان رضوي و حفظ منابع آبي پايدار در اين استان است.
وي اجراي مطالعات انتقال آب از درياي عمان به شرق کشور، انتقال آب از ارتفاعات هزار مسجد در قالب 13 زير پروژه، جايگزيني پساب فاضلاب در بخش کشاورزي، انسداد چاههاي غير مجاز و تجهيز چاههاي کشاورزي به سيستم هوشمند را از اقدامات در حال انجام براي تامين آب در مشهد و استان خراسان رضوي برشمرد.
* پيشرفت 75 درصدي مطالعات طرح انتقال آب از درياي عمان به شرق کشور
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه اي خراسان رضوي نيز گفت: اجراي بزرگترين طرح انتقال آب از درياي عمان به سه استان شرق کشور يکي از راهکارها براي جبران کمبود آب در استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان پيش بيني شده است.
عليرضا ظاهري افزود: نياز آب سه استان شرق کشور در سال 1420 يک ميليارد و 750 ميليون متر مکعب پيش بيني شده که حجم آب توليدي اين استانها در شرايط موجود تنها 900 ميليون متر مکعب است.
وي اظهار کرد: اجراي مطالعات طرح انتقال آب از درياي عمان به شرق کشور از پيشرفت 70 درصدي برخوردار است.
وي گفت: طول خط انتقال آب از درياي عمان به شرق کشور حدود يک هزار و 600 کيلومتر پيش بيني شده که اين آب تنها براي آشاميدن و صنعت به مصرف خواهد رسيد.
* وجود 7264 حلقه چاه غير مجاز در خراسان رضوي
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي خراسان رضوي نيز گفت: هم اکنون هفت هزار و 264 حلقه چاه غير مجاز در اين استان وجود دارد که انسداد آنها از برنامه هاي در حال اجراي اين شرکت است.
محمد علي نعمت نژاد، ميزان صرفه جويي آب از محل انسداد چاههاي غير مجاز در استان خراسان رضوي را 258 ميليون متر مکعب در سال عنوان کرد.
وي افزود: انسداد يک هزار و 500 حلقه چاه غير مجاز در سالجاري پيش بيني شده که تاکنون يک هزار و 297 حلقه از آن مسدود شده است.
وي اظهار کرد: در سال گذشته سه هزار و 358 حلقه چاه غير مجاز در مناطق مختلف استان خراسان رضوي مسدود شد که منجر به صرفه جويي 68 ميليون متر مکعب آب گرديد.
خراسان رضوي يکي از بحراني ترين استان هاي کشور از نظر افت آبهاي زيرزميني است به طوري که منابع زير زميني اين خطه با کسري يک ميليارد و 200 ميليون مترمکعبي در سال مواجه است.
هم اکنون چاهها و منابع زيرزميني سهم 80 درصدي را در تامين آب آشاميدني استان 6.2 ميليون نفري خراسان رضوي دارند.
خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
3027 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت