Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبارز انقلابی به اولین جرقه انقلاب در بین مردم مروست اشاره و خاطر نشان کرد: در محرم سالی که انقلاب شد اولین جرقه مبارزه با دولت شاهنشاهی در مروست بین دانش آموزان و معلمین زده است و میتوانم به جرات بگویم معلمین که در شهر مروست تدریس میکردند ما را با امام و انقلاب آشنا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از طنین خاتم؛ دهه فجر با همه خاطراتش آمد تا با صدای بلند به نسل چهارم و پنجم انقلاب اعلام کند که امروز برای امنیت و عزت کشور، شهدایی به رنگ انقلاب و دفاع مقدس دادیم و شما باید با بصیرت و دانش اسلامی از انقلاب دفاع کنید و نگذارید نگاه دشمن به سمت اهداف انقلاب کج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هستند بزرگ مردانی که دیروز در تکاپوی دفاع از انقلاب یک لحظه آرام ننشستند و امروز نیز با همان روحیه انقلابی برای دفاع از میهن اسلامی آماده اند و فرزندان خود را نیز وقف اسلام خواهند کرد.

تقی تقی زاده یکی از مبارزان انقلابی در شهر مروست است که پای اهداف و آرمان های انقلاب به درستی و با شجاعت ایستاد  و در این راه پسر خود را نیز فدای اسلام و رهبر کرد.

مبارز انقلابی در شهر مروست در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره وضعیت شهر مروست در دوران شاهنشاهی اظهار داشت: در دوران طاغوت اصلا به روستاها و شهرهای دور افتاده توجه ای نمیشد و ما به سختی روزگار میگذراندیم.

 

 

تقی تقی زاده گفت: در آن دوران نه از برق خبری بود و نه از آب لوله کشی و همه مردم از طریق چاه، آب مورد نیاز خود را تامین میکردند.

وی افزود: بعد از انقلاب به دستور امام خمینی(ره) و با همت جهاد سازندگی، روستاها و شهرها آباد شد و مروست نیز از این قاعده مثتنثی نیست و تمامی پیشرفت های شهری از جمله آسفالت خیابان ها،برق و آب نیز از برکات انقلاب برای این شهر است.

مبارز انقلابی در ادامه به اولین جرقه انقلاب در بین مردم مروست اشاره و خاطر نشان کرد: در محرم سالی که انقلاب شد اولین جرقه مبارزه با دولت شاهنشاهی در مروست بین دانش آموزان و معلمین زده است و میتوانم به جرات بگویم معلمین که در شهر مروست تدریس میکردند ما را با امام و انقلاب آشنا کردند.

تقی زاده گفت: در محرم آن سال مردم در حسینیه شهر جمع می شدند و شعار میدادند البته آن زمان خبری از تلویزیون نبود و ما اکثر خبرها را از طریق رادیو پیگیری میکردیم که آن هم در بعضی خانه ها وجود نداشت.

وی افزود: اوایل که راهپیمایی ها آغاز شده بود مردم عادی که اکثرا کشاورز و دامدار بودند از ترس نیروهای ژاندارمری وارد میدان نمیشدند و فقط دانش آموزان،معلمین و بعضی از جوانای دلیر شهر در اعتراضات حضور فعال داشتند.

پدر شهید اظهار داشت: با ادامه اعتراضات در شهر مروست، مردم عادی نیز وارد عرصه مبارزه با طاغوت شدند و عرصه را بر نیروهای ژاندارمری تنگ کردند.

تقی زاده افزود: در راهپیمایی ها معمولا دو دسته میشدیم زن ها یک طرف، مردها  یکطرف و شعار های انقلابی سر میدادیم، البته شعارها همگی از طرف  سید عباس رضوی مدیر انقلابی مدرسه هاجر به دستمان میرسید.

وی گفت: شعارهای که خیلی آن زمان گفته میشد، این بود؛ استقلال آزادی جمهوری اسلامی و برقرار میکنیم حکومت علی را    سرنگون میکنیم رژیم پهلوی را    بگو مرگ بر شاه

مبارزه انقلابی خاطر نشان کرد: در راهپیمایی اکثرا جوانای مروستی پرچم دار میشدند و جلودار اعتراضات بودند دلیل این کار این بود که اگر نیروهای ژاندارمری حمله کردند اونها سپر شوند و به نیروهای مردمی آسیبی وارد نشود که یکی از آن جوانها که همیشه سردسته اعتراضات و پرچم دار بود پسر شهیدم بود.

تقی زاده گفت: در هیاهو راهپیمایی ها و اوایل اعتراضات انقلابی مردم، پسرم عکسهای پهلوی را از دیوار مدرسه جمع آوری کرده بود و همگی را دورن تنور ریخت و آتش زد مادرش وقتی علت این کار را پرسید خندید و گفت دیگه آزاد و رها شدیم شاه رفت.

مبارز انقلابی گفت: اعلامیه امام خمینی(ره) توسط مدیر مدرسه هاجر(سید عباس رضوی) بین مردم و دانش آموزان پخش میشد.

پدر شهید تقی زاده در پایان خاطر نشان کرد: قدر انقلاب را بدانیم زیرا انقلاب اسلامی برکات زیادی برای کشور علی الخصوص مناطق محروم داشت.

تقی تقی زاده گفت: پسر من فدای انقلاب و رهبر شد و از این بایت بسیار خرسند و راضیم و شهید شدن پسرم در راه انقلاب و اسلام افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد