Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@04:18:39 GMT

تعطیلی 1938 مسجد در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۳۷۶۵۹

پول‌نیوز -  مسئول کمیته دولتی امور دینی تاجیکستان اعلام کرد ، یک هزار و 938 باب مسجد که مجوز رسمی برای فعالیت نداشتند در این کشور تعطیل شدند.
سلیمان دولت زاده در یک نشست خبری ،افزود: بخشی از این مساجد بنا به تصمیم نهادهای محلی رسمی برای سکونت به خانواده های نیازمند واگذار شده و بخش دیگری نیز بعنوان واحدهای تامین اجتماعی ، فرهنگی و یا کارگاه های نساجی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ،تعداد زیادی از این مساجد بدون دریافت مجوز احداث شده بودند و فعالیت می کردند، افزود: به موسسان این مساجد مهلت برای ثبت رسمی داده شده بود ولی بسیاری از آنها این اقدام را در موعد مقرر انجام ندادند که به تعطیلی این مساجد شد.
مسئول بخش تشکل های دینی کمیته امور دینی تاجیکستان از برکناری 35 تن از خطیبان مساجد در تاجیکستان به دلیل موفق نشدن در آزمون های برپا شده از سوی این کمیته خبر داد.
حسین شاکراف در نشست خبری امروز ( دوشنبه ) اعلام کرد که خطیبان برکنار شده در آزمون های این کمیته نتوانستند به پرسش های ت کمیسیون ویژه برگزار کننده این آزمون ها پاسخ دهند.
سلیمان دولت زاده در این نشست خبری همچنین اعلام کرد که در حال حاضر 405 تن از شهروندان تاجیکستانی بطور غیر قانونی شاغل به تحصیل دینی در خارج از کشور از جمله ایران ، پاکستان و عربستان هستند.
وی افزود: مجموع افرادی که در خارج از تاجیکستان مشغول تحصیل در علوم دینی بودند، سه هزار و 694 نفر بود که سه هزار و 388 نفر از آنها به کشور برگردانده شدند که تعدادی از آنها دوباره به بهانه اشتغال عازم کشورهای خارجی شدند .

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عدنان درجال، رییس فدراسیون فوتبال عراق، رستم امامعلی، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی و احمد ژانوف فورکاتوزف، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاجیکستان در نامه‌های جداگانه به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کسب مقام قهرمانی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ – تایلند و راهیابی تیم ملی فوتسال کشورمان را به جام جهانی فوتسال، ازبکستان ۲۰۲۴ تبریک گفتند و برای پیشرفت بیشتر فوتسال ایران آرزوی موفقیت کردند.

دیگر خبرها

  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد