Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنقی کاظمیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح ابلاغی زیر کشت پاییزه گندم در سال زراعی، 49 هزار هکتار آبی و 99 هزار هکتار دیم است که پارسال 49 هزار و 75 هکتار گندم آبی و 101 هزار و 700 هکتار گندم دیم کشت شده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی میانگین بارش ها از ابتدای فروردین ماه تاکنون 87.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلی متر در سطح استان بوده که نسبت به پارسال 52 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود 50 درصد کاهش داشته است، خراسان شمالی در سال جاری جزو سه استان اول خشکسالی در کشور بوده است.
وی افزود: میزان خرید گندم در استان 200 هزار تن برای سال زراعی جاری پیش بینی شده است که در صورت مناسب بودن بارش باران در ماه های آتی و رعایت برخی شاخص ها از سوی کشاورزان این میزان محصول محقق خواهد شد.
وی گفت: سطح کشت شده در سال جاری منطبق بر برنامه ابلاغی صورت گرفته است که سطح سبز گندم آبی 49 هزار هکتار و سطح سبز گندم دیم 69 هزار هکتار است.
کاظمیان با اشاره به مراحل رشد فئولوژیکی در مزارع گندم استان افزود: 25 درصد مزارع گندم آبی و دیم تا مرحله دو برگی، 19 درصد در مرحله 3 تا 4 برگی، 17 درصد در مرحله شروع پنجه و 17 درصد در مرحله پنجه کامل است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنش خشکی در سال گذشته سبب کاهش محسوس محصول غله استان شد به طوریکه خرید تضمینی گندم از 256 هزار تن در سال زراعی 95-94 به 139 هزار تن در سال زراعی 96-95 کاهش یافت.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/6042/ 3007/ خبرنگار: فاطمه مقدسی** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ۳ سال اخیر شمار جذب دانشجو در ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: برکات سفر رهبر معظم انقلاب همچنان در این استان تداوم دارد به طوری که اکنون پروژه ساخت مدارس با هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری در دست اجرا است.

وی افزود: ۲,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر انقلاب در چهار سال گذشته برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ترمیم این سند با اتکا به مدرسه و معلم انجام می‌شود.

وحیدی گفت: جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های راهبردی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود که ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند و بر این اساس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون برتر مجلس یازدهم معرفی شد، افزود: رویکرد ما ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده و تاکید بر این است که آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی توجه بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار جذب دانشجو در این دو دانشگاه در سه سال اخیر ۳۰۰ درصد رشد دارد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام‌های آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش‌آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

کد خبر 750912

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم