Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:10:38 GMT

یک دامپزشک: ایران مراکز بازتوانی حیوانات ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۵۰۴۷

یک دامپزشک: ایران مراکز بازتوانی حیوانات ندارد

یک دامپزشک با اشاره به حیات وحش آسیب دیده ایران گفت: در همه جای دنیا مراکزی برای حیوانات آسیب دیده وجود دارد که اگر حیوانی مریض شد یا آسیب فیزیکی دید، کارمندان همان مراکز و یا مردم، حیوان آسیب دیده را به این مراکز که متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست است برده و به دامپزشکان آن مرکز تحویل می‌دهند.

مهران ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در ایران مرکزی برای نگهداری از حیوانات آسیب دیده وجود ندارد و اگر یک طبیعت‌گرد یا شهروند با حیوانی که نیاز به کمک دارد روبرو شوند نمی‌دانند باید آن حیوان را به کجا تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر بخشی از پذیرش همه دامپزشکان حیوانات حمایتی هستند.

وی ادامه داد: حتی اگر یک شهروند حیوانی ارزشمند و کمیاب را در حالی که نیاز به کمک دارد پیدا کند، محلی که این حیوان را پذیرش و درمان کند وجود ندارد. این در حالی است که باید مکانی برای پذیرش حیوان وجود داشته باشد تا بعد از اینکه حیوان به حالت عادی بازگشت در طبیعت رها شود.

این دامپزشک با اشاره به این که نیاز به تدوین برنامه‌ای روشن و تخصیص ردیف بودجه‌ای برای این امر احساس می‌شود، گفت: بودجه مورد نیاز این اقدام ناچیز است و می‌توان با هزینه‌ای کم و تفاهمنامه‌ای میان سازمان حفاظت از محیط زیست و دامپزشکان به این مهم دست پیدا کنیم. حتی گربه‌ها و پرنده‌های معمولی شهری نیز بخشی از زیست بوم محسوب می‌شوند.

ریاحی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات برای حیوانات حمایتی بسیار زیاد است، گفت: متاسفانه امکان حمایت از همه حیوانات آسیب دیده برای دامپزشکان وجود ندارد، اما من و همه همکارانم تا جایی که می‌شناسم برای حیوانات حمایتی هزینه‌هایی که گاهی تا یک پنجم تعرفه عادی است از دوستداران محیط زیست دریافت می‌کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند