Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:27:13 GMT

انقلاب اسلامی موضوع شهادت حضرت زهرا (س) را زنده کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۵۲۱۸

انقلاب اسلامی موضوع شهادت حضرت زهرا (س) را زنده کرد

یک محقق قرآن و حدیث می‌گوید: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر از واژه رحلت حضرت زهراء (س) استفاده می‌شد، اما بعد از انقلاب حقیقت موضوع که به «شهادت» رساندن ایشان است زنده شد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ فرهنگی حکمت و فکرت قرآن و عترت نظرات

«حسین محمدی‌فام» مدرس دانشگاه جامع علوم و معارف قرآن کریم و محقق قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب درباره مطرح شدن نام حضرت زهراء(س) در جریان انقلاب اسلامی گفت: ایشان طرح نام حضرت زهراء(س) را در جریان انقلاب بر آمده از دل‌ها، ایمان‌ها و عواطف می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی مطرح شدن «حماسه فاطمی» را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر از واژه رحلت حضرت زهراء (س) استفاده می‌شد، اما بعد از انقلاب حقیقت موضوع که به «شهادت» رساندن ایشان است زنده شد.

محمدی‌فام یادآور شد: با وجود اینکه بعد از انقلاب به شدت روی مسأله وحدت کار شد تا وحدت میان شیعه و سنی تقویت شود، اما در حین حال تأکید ما بر شهادت حضرت زهراء(س) بود و بر این موضع پافشاری کردیم. 

این محقق قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که نام و یاد حضرت زهراء(س) در جریان انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن بیشتر و بیشتر شد و همچنین مسأله شهادت ایشان نزد مردم بیشتر تثبیت شد و امروزه می‌بینیم که سالروز شهادت آن حضرت در کشور تعطیل رسمی اعلام می‌شود.

وی افزود: وقتی قائل به شهادت حضرت زهراء(س) باشیم، سوالاتی در این زمینه مترتب می‌شود که چرا ایشان شهید شد؟ چه کسی یا کسانی ایشان را شهید کردند؟ و ...، اینجاست که موضوع حماسه فاطمی(س) مطرح می‌شود. ایشان آنچنان استوار در مسیر حمایت از ولایت ایستادگی کرد که جان پربرکت خود را در این راه فدا و حقایق مهمی را روشن کرد که امروزه مسلمین به آنها پرداخته و از آنها به عنوان چراغ راه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

انقلاب اسلامی مصداق کوچکی از استقرار حاکمیت اسلام در دنیاست

انتهای پیام/

R1410/P1397/S4,36,37/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است