Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات بین‌المللی نظارت بر حرمین شریفین با انتشار گزارش ماه ژانویه (تیر) خود، از بروز فساد گسترده در مناسک حج از سوی دولت عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، در گزارش ماهانه هیات بین‌المللی نظارت بر حرمین شریفین شاخص‌ترین موارد نقض حقوق مسلمانان در انجام آزادانه عبادات خود و ناتوانی عربستان در اداره مکان‌های مقدس بیان و بر باج‌خواهی‌های سیاسی پادشاهی عربستان در برگزاری مراسم حج، استفاده از منابر برای اهداف سیاسی، تغییر مکان نماز در مسجد النبی (ص)، دستگیری عمره‌گزاران و بازگرداندن آنان به روش‌های غیر قانونی، دریافت مالیات برای انجام عمره و جلوگیری از فعالیت‌های سازمان‌های نظارتی بر روند انجام عمره تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این هیات بین‌المللی، برخی شکایت‌ها از سوی عمره‌گزاران با تابعیت‌های مختلف به‌ویژه مصری، اردنی و آفریقایی از نحوه برخورد مقام‌های سعودی دریافت شده است.

الجزیره گزارش کرد: «هیات نظارت بر حرمین شریفین به فعالیت‌های خود در ماه ژانویه (تیر) ازجمله برگزاری کنگره بین‌المللی اندونزی با شعار مراکز اسلامی مقدس در عربستان و نقش دولت‌های اسلامی در اداره و توسعه آن و صدور بیانیه بین‌المللی علیه ناتوانی عربستان در اداره مکان‌های مقدس و نابودی مکان‌های تاریخی و اسلامی و تبدیل آن به شهرهای مدرنی که نشانی از مظاهر اسلامی ندارد، پرداخته است.»

این هیات بین‌المللی همچنین در نخستین بیانیه خود تصریح کرد که تلاش می‌کند از به‌کارگیری اراضی مقدس و مناسک حج برای اهداف سیاسی جلوگیری کند و می‌کوشد مقابل تک‌روی عربستان در مدیریت مکان‌های مقدس بایستد، به‌گونه‌ای که بر سلامت حجاج و عمره‌گزاران تاثیر منفی نگذارد.

شبکه الجزیره پیشتر خبر داده بود که مالزی قصد دارد یک هیات بین‌المللی برای کنترل مدیریت عربستان سعودی بر امور حرمین و مکان‌های مقدس و مکان‌ها و آثار تاریخی واقع در عربستان تشکیل دهد.

خبر تشکیل این هیات همزمان با سفر محمد نجیب عبدالرازق، نخست‌وزیر مالزی به عربستان و زیارتش از مکه مکرمه و مسجد النبی منتشر شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور

ایسنا/فارس نخستین گروه از عمره‌گزاران استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه شیراز عازم سرزمین وحی شدند.

مدیرکل فرهنگی و زیارت استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت:  ۲۵۵ نفر از زائران خانه خدا از فرودگاه شیراز به مدینه اعزام شدند.

سید مجتبی علوی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط استانداری فارس و تلاش‌های صورت گرفته در حج و زیارت استان و فرودگاه شیراز، پس از ۹ سال وقفه نخستین گروه از زائران جنوب کشور با ظرفیت ۲۵۵ نفر زائر در قالب ۳ کاروان از استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد از فرودگاه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) عازم حرم امن الهی و سرزمین وحی شدند.

وی بیان کرد: این کاروان‌ها تحت عنوان حرم تا حرم عصر روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت فرودگاه شیراز را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند