Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:19:43 GMT

قم| کتاب آثار خوشنویسان استان قم به مرحله چاپ رسید‌

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۴۷۱۵۵

قم| کتاب آثار خوشنویسان استان قم به مرحله چاپ رسید‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم از چاپ کتاب آثار خوشنویسان قم خبر داد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌موسی حسینی‌کاشانی در مراسم افتتاح دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان قم  با ابراز خرسندی از مقبولیت هنر خوشنویسی در استان اظهار داشت: هنر خوشنویسی از بی‌حاشیه‌ترین هنرها بوده و همیشه مورد تأیید بزرگان و علما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انتشار کتاب آثار خوشنویسان قم در روزهای آینده خبر داد و افزود: کتاب آثار خوشنویسان استان قم در مرحله چاپ است، در این کتاب آثار برجسته‌ای از هنرمندان خوشنویس استان جمع‌آوری‌شده و به‌عنوان کتاب نفیس به بازار کتاب عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم، افتتاح دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان قم را فرصت خوبی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم استان قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود.

وی استعداد جوانان در استان قم را در هنر خوشنویسی  موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: استقبال خوبی از هنر خوشنویسی در  استان قم وجود دارد و با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوب جوانان باید استان قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود.

حسینی کاشانی  با تأکید بر حمایت از هنرمندان خوشنویس در استان ابراز کرد: متأسفانه به کتاب آثار خوشنویسان استان قم سال‌ها بی‌مهری شده که خوشبختانه در این دوره به سرانجام رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم جمع‌آوری آثار هنرمندان قم  در مجموعه کتب نفیس را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت : در رشته‌ها مختلف ازجمله عکاسی به دنبال جمع‌آوری آثار هنرمندان هستیم تا بتوانیم به شکل کتب نفیس عرضه کنیم.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت