Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، عبدالرضا عزیزی، در بیان علل مخالفت کمیسیون اجتماعی با افزایش سن بازنشستگی با تاکید بر اینکه تصمیم در مورد بازنشستگان باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد گفت: «در این مورد رئیس کانون بازنشستگان از تصمیم کمیسیون اجتماعی انتقاد کرد و این در حالی است که اعضای کمیسیون معتقدند باید این تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای عقل و منطق صورت بگیرد و با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «ما نمی‌توانیم در پی اتخاذ تصمیمی ناگهانی برای تمام افراد که حتی ممکن است ۲۹ سال از خدمت آنها گذشته باشد، معدل ۵ سال آخر را ملاک تعیین پاداش بازنشستگی قرار دهیم یا سن بازنشستگی را ۶۵ سال درنظر بگیریم.»

او تصریح کرد: «اگر سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند بدهی خود را که با سود آن رقمی بالغ بر ۱۵۰هزار میلیارد تومان را رقم می‌زند از دولت بگیرد نباید بیمه شده که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده، تاوان آن را بدهد.»

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: «اگر قرار است برای افزایش سن بازنشستگی قانونی را تصویب کنیم تنها می‌توان آن را برای افرادی اجرا کرد که به تازگی استخدام شده‌اند یا افرادی که قرار است استخدام شوند و این شانس را دارند که با آگاهی وارد این مسیر شوند.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: «سازمان تامین اجتماعی نباید به دلیل کمبود اعتبارات خود بیمه‌شدگان را تحت فشار قرار دهد، آن هم در شرایطی که می‌تواند از کمک کنونی مجلس در جهت تامین اعتبارات یا گرفتن بدهی‌اش از دولت بهره‌مند شود.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر شهرستان میاندوآب گفت: دو هزار کارگر ساختمانی میاندوآب در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امید اشرف امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار کرد: وزارت کار باید بداند که با فریز دستمزد کارگر نمی‌توان تورم را مهار کرد.

وی افزود: با تعیین دستمزد کارگران توسط مجلس مخالف هستیم چرا که در مجلس قدرت چانه‌زنی برای حق و حقوق کارگر و کارفرما وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: ارجاع این طرح به مجلس مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است که دولت در سازمان جهانی کار آن را امضا کرده است.

اشرف تصریح کرد: دو هزار کارگر ساختمانی شهرستان میاندوآب در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.‌

کد خبر 749462

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است