Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خبرنامه نیروهای "حمایت قاطع" به رهبری ناتو که امروز سه‌شنبه به رسانه‌ها ارسال شد، آمده که این نیروها بمباران "دقیقی" را در شمال افغانستان انجام دادند که با هدف نابودی منابع درآمدی گروه طالبان، مراکز آموزشی و شبکه‌های حمایتی این گروه بوده ‌است.

در خبرنامه گفته شده که در ۹۶ ساعت گذشته نیروهای آمریکایی عملیاتهای هوایی را بر مراکز آموزشی گروه طالبان در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان انجام داده که هدف جلوگیری از برنامه‌ریزی و فعالیت "تروریست‌ها" در نزدیکی مرزهای تاجیکستان و چین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای آمریکایی افزوده که در این عملیات‌های هوایی خودروهای نیروهای امنیتی افغان که توسط افراد گروه طالبان ربوده شده بودند، نیز هدف قرار گرفته، زیرا این خودروها در حال تبدیل شدن به خودروهای انفجاری توسط شورشیان بودند.

به گزارش بی.بی.سی در خبرنامه آمده که در این حملات در بدخشان، هواپیمای B۵۲ آمریکایی، ۲۴ بمب هدایت شونده با دقت بالا را به محل‌های استقرار گروه طالبان پرتاب کرده که پرتاب این تعداد بمب هدایت شونده از این هواپیماها یک رکورد است.

ناتو افزوده که این هواپیماها نقش رهبری کننده عملیات‌های هوایی را در دهه‌های گذشته داشته و به تازگی با بمب‌های پرتاب کننده دورانی مجهز شده که میزان دسترسی به پناهگاه‌های شورشیان و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

در این خبرنامه آمده که ادامه عملیات هوایی نیروهای آمریکایی بر شبکه‌های حمایتی گروه طالبان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز منابع درآمد آنان را هدف قرار داده که بیشتر این درآمدها ناشی از مواد مخدر بوده است.

نیروهای حمایت قاطع افزوده که عملیات هوایی در ولایت هلمند ادامه می‌یابد تا منابع مالی و پناهگاه‌های امن گروه طالبان را نابود کند.

به گفته نیروهای آمریکایی، عملیات هوایی آنها و عملیات زمینی نیروهای امنیتی افغان که از نوامبر سال ۲۰۱۷ آغاز شده، خسارت ۳۰ میلیون دلاری بر منابع مالی طالبان در هلمند وارد کرده است.

در این خبرنامه به نقل از ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان آمده که "طالبان جای برای مخفی شدن ندارند و هیج پناهگاهی برای هیچ گروه تروریستی باقی نخواهد ماند که بتواند از آنجا به مردم صدمه بزند یا به افغانستان خسارت وارد کند."

نیروهای ناتو افزوده که در یک سال گذشته عملیات هوایی نیروهای آمریکایی و عملیات زمینی نیروهای ویژه افغان باعث شده که شورشیان گروه طالبان نتوانند شهر قندوز در شمال شرق افغانستان را تصرف کنند.

طالبان بارها به شهر قندوز مرکز ولایت قندوز حمله کردند و یک بار در مهر سال ۱۳۹۴ برای چند روز کنترل آن را در دست داشتند.

نیروهای ناتو گفته‌اند تلاش‌های گروه طالبان برای کنترل بخش‌های دیگری این کشور نیز ناکام مانده است و در سال ۲۰۱۷ گروه طالبان به "رغم لاف و تلاش‌هایش" قادر نشده تا حتی کنترل مرکز یک ولایت را به دست آورند.

در یک ماه گذشته افراد گروه طالبان حمله‌های خونین را در شهرهای افغانستان انجام داده است. دیروز وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حملات اخیر در کابل و ننگرهار در شرق که مسئولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفت، ۲۳۷ نفر از شهروندان این کشور کشته و بیشتر از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

ژنرال نیکلسون افزوده که نیروهای طالبان نمی‌توانند در میدان مبارزه برنده شوند، بنابر این تلاش داشته‌اند که مردم غیرنظامی را هدف قرار دهند و تمام آنچه را آنها انجام داده کشتن مردم بی‌گناه و نابود کردن دارایی‌های افغانستان است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان

منابع خبری از وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند.

«ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

به گفته منابع در بیمارستان ولایتی بدخشان، دست‌کم شش جسد و 14 زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع افزودند یک مهاجم مواد منفجره همراه خود را در میان کاروان نظامی طالبان منفجر کرد و دستکم یک خودرو تخریب شد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

داعش مسئولیت حمله به مراسم ترحیم سرپرست ولایت بدخشان را به عهده گرفتمحکومیت گسترده انفجار «بدخشان» افغانستانانفجار در محل مراسم ترحیم سرپرست ولایت بدخشان

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند