Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، برخي گزارشهاي جهاني نشان مي دهد زندان الحائر در عربستان سعودي خطرناکترين زندان خاورميانه و يکي از ده زندان خطرناک جهان به شمار مي رود.
پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق قطر در گزارشي نوشت : زندان الحائر در عربستان سعودي يکي از بزرگترين زندانهاي سياسي در اين کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسياري از زندانيان از جمله علماء، شیوخ ، پزشکان و خبرنگاران زنداني در اين زندان مي گويند زندان الحائر بدترين زندان عربستان است زيرا وحشيانه ترين شکنجه ها در آن انجام مي شود.
شماري از زندانيان سابق که از زندان الحائرخارج شدند مي گويند به بدترين شکل در اين زندان شکنجه شدند. آنها همچنين شاهد مرگ زندانيان به سبب رعايت نشدن مسائل بهداشتي يا بر اثر شکنجه بودند. انجمن هاي حقوقي در عربستان نيز گزارشهايي منتشر کردند که نشان مي دهد نيروهاي ضد شورش اعضا خانواده زندانيان را کتک زدند و دست مادر يکي از زندانيان را که اصرار داشت در اتاق ملاقات بماند، شکستند.
يک گزارش بين المللي از زندان الحائر نشان مي دهد اين زندان يکي از بزرگترين زندانهاي جهان و خطرناکترين آنها است. در اين زندان کوچکترين امکانات که نشانه ای از رعايت حقوق بشر در آن باشد وجود ندارد. برخي زندانيان سابق مي گويند در اين زندان افرادی زنداني هستند که حتي خانواده هايشان از مکان حبس آنها بي خبرند.
زندان الحائر پنجمين زندان عربستان به لحاظ مساحت است اما از حيث استحکامات امنيتي رتبه يک را به خود اختصاص داده است. اين زندان با شديدترين تدابير امنيتي اداره مي شود. الحائر در چهل کيلومتري جنوب رياض قرار دارد. گفته می شود اکثر افرادی  که در اين زندان حبس هستند به علت مسائل مرتبط با تروريسم محکوم شده اند اما در آن زندانیانی نیز وجود دارند که بدون محاکمه يا طرح هيچگونه اتهامي بازداشت شده اند.
اين زندان در سال 1983 افتتاح شد. در سال 2002 يکي از زندانيان حريق بزرگي در داخل زندان به راه انداخت که سبب کشته شدن يکصد و چهل زنداني و چهل نگهبان شد. در سال 2007 نيز تصاوير ويديوئي در اينترنت منتشر شد که نشان مي دهد نگهبانان زندانيان را با باتوم کتک مي زنند. متعاقب آن مقامات سعودي اعلام کردند تصميم گرفتند اين نگهبانان را که در ويديو مشاهده شدند، مجازات کنند. در سال 2012 ناآراميها و شورشهايي در اين زندان اتفاق افتاد و زندانيان با نيروهاي امنيتي درگير شدند و در اعتراض به بدرفتاريها، برخي از سلولها را به کنترل خود گرفتند. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست

حجت السلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت السلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه تبیین برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۳ که با حضور روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز قوه قصائیه، تکالیف روسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان تشریح شد.

وی افزود: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان‌ها ابلاغ شده است، این سند نقشه راه سیستم قضائی می‌باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

او ادامه داد: مدیران دستگاه قضایی استان بایستی تسلط کامل بر سند تحول داشته باشند و تمام تصمیم گیری ها، پیگیری‌ها و دستورات منطبق با سند باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این یک سند علمی می‌باشد و بایستی این سند به نخبگان قضائی و دانشجویان آموزش داده شود.

او هدف این نشست را اعلام برنامه‌های سند تحول دانست و گفت: ۸ هدفی که معاونت راهبردی قوه قضائیه از سند چشم انداز قوه قضائیه ابلاغ کرده است بایستی در سال ۱۴۰۳ اولویت حوزه‌های قضائی قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ۱۲ کار گروه ذیل اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضائیه تشکیل شده است تا بر نحوه اجرای هر هدف نظارت کنند.

 

*موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد


وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

او گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی بررسی می‌شود و راهکار‌هایی ارائه می‌گردد.

 

*نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث افزایش آمار زندانیان می‌گردد صدور قرار تامین می‌باشد، برای مجرمینی که لازم است سخت گیری شود و برخورد جدی صورت گیرد، اما افرادی که می‌شود با قرار التزام در دسترس باشد از این اهرم استفاده شود.

وی افزود: قرار باید متناسب با جرم باشد و برای مجرمینی که نظم و آسایش عمومی جامعه را مختل می‌کنند بایستی احکام قضائی بازدارنده صادر گردد.

او بیان داشت: برای مواردی که ضرورت ندارد حکم حبس داده نشود و اگر امکان داشت می‌توان از احکام جایگزین حبس در برخی از موارد استفاده کرد و استفاده از پابند الکترونیکی و سرکشی از زندان نیز در کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان موثر می‌باشد.

 

*توسعه دادرسی الکترونیکی زندانیان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همچنین لازم است دادرسی الکترونیکی زندانیان نیز در اولویت قرار بگیرد و بایستی سیاست این باشد که تمام جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد