Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این استان رتبه سوم کشور در تولید خون داشته و این اداره کل هم اکنون سه تا 6 برابر ظرفیت خود خون تولید می کند.

به گزارش ایرنا دکتر حمید رضا اسلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت تولید خون در این استان بر اساس بودجه، تعداد کارکنان و امکانات موجود 60 هزار کیسه خون است در حالی که پارسال 332 هزار کیسه خون در استان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد کارکنان انتقال خون در این استان را 300 نفر ذکر کرد و گفت: این اداره کل تامین خون 58 بیمارستان در استان را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: تولید خون، اقدام حیاتی و یکی از رسالت های خطیر به شمار می رود به طوریکه از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی خود به فراورده های خونی نیاز پیدا می کند.
اسلامی افزود: با وجود دستاوردهای بزرگ پزشکی، سازمان انتقال خون از توجه کمتری در سالهای گذشته برخوردار بوده بطوریکه انتقال خون استان خراسان رضوی هم اکنون هشت میلیارد ریال بابت لوزام پزشکی و هزینه های جانبی خون گیری به شرکت های پیمانکار بدهکار است.
وی با بیان اینکه ساختمان اداری انتقال خون خراسان رضوی استیجاری است، ادامه داد: احداث ساختمان اداری این اداره در خیابان سناباد مشهد طی هشت سال گذشته از پیشرفت 35 درصدی برخوردار بوده و تکمیل آن نیازمند 200 میلیارد ریال است.
وی گفت: این ساختمان توسط اداره مسکن و شهرسازی استان در حال ساخت است و بودجه آن نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.
وی با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی افزود: مرکز جدید اهدای خون در محدوده حرم مطهر رضوی با هزینه چهار میلیارد ریالی این دانشگاه و همکاری آستان قدس رضوی در حال ساخت است که به زودی بهره برداری می شود.
انتقال خون استان خراسان رضوی دارای پنج پایگاه انتقال خون در مشهد و پنج پایگاه انتقال خون در شهرهای قوچان، گناباد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»

ایسنا/کرمانشاه جشن خداقوت کارگر با تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه، امروز(۱۶ اردیبهشت) به همت خادمیاران رضوی و شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه در این مراسم، با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد، حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به نقش محوری کارگران در اقتصاد کشور، مسئولان باید به امورات کارگران رسیدگی بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام نگاه ویژه ای به کارگران وجود دارد و در احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) می‌بینیم که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است، از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، این نوع برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه پیگیر بهبود وضعیت معیشت نیروهای شهرداری هستیم، به آن‌ها اطمینان خاطر داد پیگیر حل مشکلاتشان باشد.

در این مراسم از پاکبانان کرمانشاه تجلیل شد و هشت نفر آن‌ها به همت آستان قدس رضوی و شهرداری کرمانشاه سفر به مشهد مقدس را هدیه گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند