Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای عراقی برای عملیاتی که هدف آن تثبیت کنترل دولت مرکزی بر منطقه ای در نزدیکی مرز با ایران بوده که برای ترانزیت نفت عراق مورد استفاده قرار می گیرد آماده می شوند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به گفته این منابع، این عملیات که برای تسلط بر محدوده کوه حمرین انجام می گیرد، احتمالا این هفته آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه بین میادین نفتی کرکوک و شهر خانقین در مرز ایران قرار دارد.

مقامات نفتی عراق در ماه دسامبر اعلام کردند که قصد دارند نفت خام کرکوک را با کامیون های نفتکش به پالایشگاه گرمانشاه ایران ارسال کنند.

ترانزیت نفت قرار بود هفته گذشته آغاز شود، اما مقامات نفتی عراق در توضیح دلیل به تاخیر افتادن آغاز این عملیات تنها دلایل فنی را عامل اصلی ذکر کرده اند.

ارسال نفت عراق به ایران بر اساس یک موافقتنامه سواپ در ماه دسامبر از سوی دو کشور اعلام شد. این عملیات امکان از سرگیری صادرات نفت کرکوک را فراهم می سازد.

صادرات نفت کرکوک از زمان بازپس گیری کنترل این میادین نفتی از دست نیروهای کرد در ماه اکتبر متوقف شده است.

نیروهای عراقی در سال 2014 یعنی زمانی که ارتش عراق در مقابل نیروهای داعش از هم پاشید، کنترل کرکوک را در اختیار گرفتند. اقدام کردها مانع از افتادن میادین نفتی کرکوک به دست داعش شد.

انتهای پیام/11

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان

ساعتی قبل درگیری مسلحانه میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند و با ورود به موقع نیروهای بسیجی امنیت در منطقه برقرار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ساعتی قبل درگیری مسلحانه میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان، کوثر 27 رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند.

نیروهای بسیجی جهت برقراری امنیت در این محدوده وارد عمل شدند. در حال حاضر امنیت در محدوده اعلام شده برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران