Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزسه شنبه 16 بهمن ماه 96 با کاهش 105 واحدی روی رقم 97 هزار و 927 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 33 واحدی عدد 17 هزار و 578 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 131 واحدی به رقم  104 هزار و 983 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 35 واحدی به رقم 69 هزار و 418 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 435 واحدی عدد  209 هزار و 284 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 5 واحدی روی رقم یک هزار و 86 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 94واحد ،گسترش نفت و گاز پارسیان با 53 واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو با 28 واحد، آسان پرداخت پرشین با 26 واحد و ملی صنایع مس ایران با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 377 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 595 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 166 هزار و 203 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند شیروان قوچان و بجنورد، سیمان بهبهان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، داروسازی تولید دارو، داروی لقمان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های رینگ‌سازی مشهد، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران‌کیش، نئوپان 22 بهمن، دارویی و بهداشتی لقمان، نوسازی ساختمان تهران، ‌بیمه حکمت صبا و کی‌بی‌سی و حق‌تقدم خرید سهام آن بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار دوم بورس تهران پانصد و نوزدهمین شرکت پذیرفته‌شده در این بازار برای اولین بار عرضه اولیه شد که به قیمت هر سهم 273 تومان کشف قیمت شده است.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 740 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 208.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز 124 میلیون سهم به ارزش 15.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

درعین‌حال 10.5 میلیون واحد صندوق‌های قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان به ارزش کمتر از 20 میلیارد تومان از سوی بازارگردان به کدهای تابعه جابه‌جا شد. در سیمان کرمان نیز کمتر از 8.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات کدبه کد روبرو بود و در پالایش نفت اصفهان نیز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو شد. درعین‌حال 6.5 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.

امروز در صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا بیش از 2 میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش حدود 200 میلیون تومان با معاملات انتقالی از سوی بازارگردان روبرو بود.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملات کم‌حجم و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام به‌ویژه در سهم‌های پیشرو مواجه بود که در بازارهای جهانی اغلب معاملات فلزات اساسی روی دامنه نوسان منفی قیمت‌ها دنبال می‌شد.

هم‌زمان در بورس‌های جهانی نیز ریزش سراسری قیمت سهام و افت شاخص‌های بورس از جمله در وال‌استریت باعث شده تا دوشنبه سیاه دیگری در برابر دیدگان معامله‌گران ترسیم شود. دلیل عمده ریزش قیمت سهام در بورس‌های دنیا ناشی از انتظار برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در روزهای آینده است که باعث خواهد شد به تبع آن سرمایه‌گذاری در سایر بازارهای موازی با کاهش مواجه شود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام، بازاری نزولی و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که با حضور کم‌رنگ بازارگردان‌ها و حقوقی‌های حامی نماگرهای منتخب بازار سهام منجر به عقب‌گرد شاخص کل بورس در کانال 97 هزار واحدی شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید