Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریار اسلامی تبار، مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو با اشاره به ادامه فروش برخی محصولات غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو در یک فروشگاه اینترنتی گفت: مجوز فروش اینترنتی را سازمان غذا و دارو صادر نمی کند بلکه تنها با فروش محصولات غیرمجاز برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکى از فروشگاه های اینترنتی تبلیغات گسترده ای در خصوص فروش محصولات غیرمجاز در فضای مجای داشت که اکنون ۴ دادگاه پرونده دارد، این شرکت تولید کننده نیست بلکه سفارش دهنده است و تولیدات کارخانه های دیگر را با نشان خود عرضه می‌کند و  سازمان غذا و دارو نیز مجوزی برای تولیدبه این شرکت نداده است.

اسلامی تبار عنوان کرد: دستورالعمل فروش اینترنتی محصولات در سال ۹۳ ابلاغ شده است وبر اساس این دستورالعمل فروش دارو یا فرآوردههای آرایشی فاقد مجوز در فروشگاه های اینترنتی تخلف است.

مدیرکل بازرسی درباره سامانه ردیابی، کنترل و رهگیری اصالت کالا (ttac) گفت: در انتهای سال ۹۵ براساس قانون راه‌اندازی سامانه به وزارت بهداشت واگذار شد و بر این اساس هر کالایی به خصوص از نوع  خارجی که برچسب اصالت نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شود.

اسلامی‌تبار افزود: ۷۰هزار بازرسی در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ انجام شده که از این موارد ۴هزار بازرسی منجر به کشف شده که ۴میلیون قلم کالای قاچاق شامل دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

تدوین پروتکل های داروهای پرمصرف و پرهزینه

مهرناز خیراندیش  مدیرکل اداره تجویز و مصرف منطقی کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو در نشست خبری در خصوص تقاضاهای القایی دارو گفت: لیست‌هایی در بیمارستان‌ها وجود دارد که کمیته‌های دارو و درمان در بیمارستان‌ها بر حسب تخصص و نیاز تهیه می کنند و پزشکان بیمارستان‌ باید بر اساس این لیست، دارو تجویز کنند، این کار منجر به کاهش تقاضاهای القایی دارو می‌شود.

وی افزود: تقاضاهای القایی بیشتر در خصوص داروهای خاص و پرمصرف دیده می شود که راهکار آن تدوین پروتکل های دارویی است، اکنون  پروتکل‌هاو دستورالعمل‌های تجویز و مصرف داروهای پرهزینه و پرمصرف تدوین شده و به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد، این پروتکل‌ها بر اساس گایدلاین‌های بین‌المللی تدوین شده‌اند و این کار در دنیا انجام و ثابت شده که  نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت، در سال گذشته نیز تعدادی از پروتکل‌ها به صورت آزمایشی در چند بیمارستان انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار