Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ششمین روز از دهه مبارکه فجر چندین طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی در شهرهای مختلف استان همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، در ششمین روز از دهه مبارکه فجر چندین طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی در شهرهای مختلف استان همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره مندی 605 نفر از آب آشامیدنی سالم در یکی از روستاهای بهار

فرماندار بهار از افتتاح چندین طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در روستاها و مناطق محروم باهدف خدمت‌رسانی به مردم افتتاح شد.

محسن مرادی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: افتتاح کانال انتقال آب کشاورزی روستای حسن قشلاق از مهم‌ترین این طرح‌ها بود و با بیش از 190 میلیون تومان اعتبار،120 هکتار اراضی کشاورزی آبی و باغ را تحت پوشش قرار داده و 300 خانوار از آن بهره‌مند‌می شوند.

وی افزود: طرح تأمین آب شرب روستای هارون‌آباد از دیگر موارد افتتاح‌شده بود که با حفر یک حلقه چاه دستی به عمق 82 متر و تجهیز و راه‌اندازی و اتصال به شبکه روستا و سایر اقدامات با بیش از 200 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

 فرماندار شهرستان بهار اعلام کرد: با این کار 605 نفر در قالب 198 خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

مرادی پناه با اشاره به افتتاح سایت چندمنظوره لالجین نیز گفت: به‌طور همزمان طرح زیرسازی، روسازی، آسفالت‌ریزی، لکه‌گیری معابر، جدول‌گذاری، تکمیل یادمان شهدا ، ساخت قبور در محوطه باغ رضوان ، ساخت پل‌های ورودی و خروجی در معابر و طرح ساخت یادمان شهدای گمنام شهر لالجین افتتاح شد.

وی بیان کرد: برای همه این طرح‌ها بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری هزینه شده است.

مرادی پناه مطرح کرد: افتتاح پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش معابر، جالیزکاری و ساخت و تجهیز بوستان بازی روستای آق‌بلاغ لتگاه با 200 میلیون تومان و زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر شهر مهاجران با 100 میلیون تومان از دیگر مواردی بود که به بهره‌برداری رسید.

24طرح در روستاهای فامنین افتتاح شد

فرماندار فامنین از افتتاح 24 طرح در این شهرستان خبر داد و گفت:  دهه فجر فرصت مناسبی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به‌ویژه محرومان است.

سید مجید شماعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان اتفاقات و عملیات توزیع برق و همزمان 14 طرح دیگر توزیع برق با بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستای نصیرآباد به طول 600 متر و 150 میلیون تومان اعتبار و تحویل مسکن به مددجویان کمیته امداد در روستاهای زرقان، اصله و سراوک می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی بوستان خوش آباد در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع  با بیش از 200 میلیون تومان اعتبار، مرمت و بازسازی گلزار شهدای روستای چپقلو و به‌طور همزمان مزار شهدای سراوک و چند روستای دیگر با بیش از 8 میلیون تومان و افتتاح انبار و دستگاه‌های مکانیزاسیون یک شرکت با بیش از یک میلیارد تومان از دیگر موارد افتتاح‌شده به شمار می‌رود.

فرماندار فامنین از افتتاح قنات روستای مبارکین به مساحت 500 مترمربع و با بیش از 50 میلیون تومان اعتبار خبر داد و گفت: مسئولان حاضر در برنامه‌های افتتاح طرح‌های فامنین از کارگاه قالی‌بافی مددجویان کمیته امداد روستای ینگجه نیز بازدید کرده و از مشکلات آن‌ها آگاه شدند.

افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح در بخش خزل نهاوند

در ششمین روز از دهه فجر طرح‌هایی شامل افتتاح و بهره‌برداری از دو پارک تفریحی و ورزشی به مساحت پنج هزار مترمربع در روستای لیلی یادگار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال بود.

همچنین یکی دیگر از این طرح‌ها افتتاح آموزشگاه فرش‌بافی مددجویان کمیته امداد شهرستان نهاوند به منظور خودکفایی خانواده‌های مددجو بخش خزل بود که این دومین دوره آموزش فرش بافی مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال 96 است که این کارگاه به 15 نفر مددجو به مدت سه ماه آموزش‌های فرش بافی ارائه می‌دهد و این کارگاه هزینه‌ای بالغ بر 55 میلیون ریال دربر دارد.

رئیس کمیته امداد نهاوند در این مراسم گفت: امسال در شهرستان نهاوند توسط مددجویان کمیته امداد 67 تخته فرش به متراژ 266 مترمربع بافته شده است که ارزش این تعداد تخته فرش حدود دو میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است و در حال حاضر 329 نفر بافنده فرش فعال در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

علی ملکی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال 96 تاکنون از محل منابع داخلی کمیته امداد شهرستان به 125 نفر مددجو به مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شده است و طی همین مدت از محل منابع بانکی به 137 نفر مددجو مبلغ دو میلیارد و 150 میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شده است و‌ جهت پایدار سازی این طرح‌های خوداشتغالی به 140 نفر از این مددجویان آموزش‌های بلند مدت ارائه داده شده است.

کلنگ‌زنی طرح بره پرواری هزار رأسی در روستای شهرک بخش خزل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع یکی دیگر از این پروژه‌ها بود که اعتبار این طرح بالغ بر 20 میلیارد ریال است و برای 15 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی در پی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند نیز در این مراسم گفت: در ایام‌ مبارک دهه فجر در حوزه بخش کشاورزی شهرستان 12 پروژه با اعتبار 22 میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

احمد باقری اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل افتتاح و کلنگ‌زنی چند واحد دامداری، استخر پرورش ماهی، سیستم‌های آبیاری تحت فشار و افتتاح فاز دو شهرک گلخانه‌ای شهر برزول است.

همچنین افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی و رفاهی باران و همچنین کلنگ‌زنی فاز دوم این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منطقه خزل و بانک سینا شعبه غرب کشور با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال از دیگر این پروژه‌ها بود که این طرح نیز برای 18 نفر اشتغال‌زایی دارد.

نخستین باغ‌وحش همدان در کنار غار علی‌صدر افتتاح شد

احسان قنبری در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: برای ایجاد نخستین باغ‌وحش استان 4 میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده که امروز با حضور استاندار افتتاح شد و برای 18 نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

وی افزود: در ششمین روز از دهه مبارک فجر، جشن گازرسانی به همه روستاهای کبودراهنگ نیز برگزارشده و با حضور در روستای اینانلو، طرح گازرسانی به 6 روستا به‌طور همزمان افتتاح شد.

قنبری بابیان اینکه برای اجرای این طرح 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده، اعلام کرد: با این کار همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان کبودراهنگ از نعمت گاز برخوردار شده و تنها 4 روستای زیر 20 خانوار باقی‌مانده که شرکت گاز متعهد شد تا سال آینده عملیات گازرسانی به این روستاها را نیز انجام دهد.

فرماندار کبودراهنگ بیان کرد: فردا و در هفتمین روز از دهه فجر نیز چندین طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی در بخش شیرین سو به بهره‌برداری می‌رسد. 

قنبری از افتتاح 283 طرح با 112 میلیارد تومان اعتبار به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان کبودراهنگ خبر داد و گفت: افتتاح این طرح‌ها، اشتغال‌زایی 275 نفر را به دنبال دارد.

وی مطرح کرد: عملیات اجرایی چند طرح نیز در سی و نهمین ساالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌شود که این طرح‌ها شامل نیروگاه خورشیدی از طرف بخش خصوصی، ساخت 4 خانه عالم، اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) و مجتمع خیر ساز توان‌بخشی معلولان در کبودراهنگ می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با تعریض خط کندروی شرقی بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در منطقه ۲۱ و اجرایی شدن طرح تحکیم بزرگراه آزادگان بار ترافیکی این منطقه کاهش یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد