Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت نفر از اعضای یک خانواده در مادوان سفلی از توابع یاسوج بدلیل نشت گاز شهری مسموم شدند.

جلال پوران‌فرد سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود:گاز گرفتگی اعضای این خانواده حدود ساعت 16و 30 دقیقه بعدازظهر سه شنبه رخ داد .
وی اظهار کرد: مرکز فوریت های پزشکی یاسوج پس از اطلاع از حادثه ، دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوران فرد گفت: مسموم شدگان پنج زن 60، 40، 27 ،14 و 18 ساله و دو مرد 28و 14 ساله بودند که توسط نیروهای اورژانس بعد از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان امام سجاد (ع) انتقال داده شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان، علت گاز گرفتگی اعضای این خانواده را نشت گاز شهری از لوله بخاری دانست.
به گفته وی ،حال عمومی افراد مسموم شده پس از انجام اقدامات درمانی خوب گزارش شده است.
بر اساس سالنامه آماری سال 1395 سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در این استان جان خود را از دست دادند.
مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.
تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایی دارد.
خبرنگار و انتشار: علیزاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند

 فاطمه سرگزی   بیان کرد: خانواده به‌عنوان اولین محیطی که هر فرد اولین تعاملات و تجربیات خود را دارد نقش بسیار حساس و قابل‌توجهی را در چگونگی سلامت روان افراد ایفا می‌کند.

وی با اشاره اینکه آموزش به‌موقع مهارت‌های زندگی می‌توانید در برابر مشکلات، سلامت روان افراد را تا حد زیادی واکسینه کند بیان کرد: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت دارای روان‌شناس بالینی هستند که به‌صورت رایگان خدمات روان‌شناختی را ارائه می‌کنند.

مدیر سلامت روان، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به عوامل مؤثر در سلامت روانی خانواده تصریح کرد: ایجاد و تدوین قواعد و مقررات خاص توسط سرپرست خانواده برای حفظ ارزش‌ها، نیازها و اهداف این واحد کوچک و مهم اجتماعی، امری ضروری است. وجود چنین قواعدی باعث ایجاد هماهنگی بین اعضای خانواده در جهت ارتقای سلامت روانی آن‌ها خواهد شد و از بروز نابهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

سرگزی با اشاره به اینکه از طریق تقسیم قدرت، یکپارچگی و پشتیبانی اعضای خانواده از یکدیگر،توان مقابله خانواده با بحران‌های زندگی افزایش میابد،خاطرنشان کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی اصلاح می‌کنند درحالی‌که خانواده‌های ناکارآمد، ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست، حفظ می‌کنند.

وی گفت: خانواده‌های ناسالم در شرایط بحرانی به‌جای حمایت از یکدیگر و کمک برای حل معضلات روش سرزنش را انتخاب می‌کنند درحالی‌که سرزنش افراد در این شرایط به جز تخریب روحی هیچ حاصلی نخواهد داشت.

مدیر سلامت روان، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در حالت کلی خانواده باید برای حفظ انسجام خود، به‌اندازه کافی پایدار و دارای چارچوب شخصی باشد؛ اما درعین‌حال برای کنارآمدن با موقعیت‌های بحرانی از انعطاف‌پذیری لازم برخوردار باشد.

 وی افزود: در خانواده‌های درهم‌تنیده، مرز بین افراد مبهم است، در نتیجه در صورت بروز بحران، اعضای خانواده واکنش نامعقولی از خود نشان می‌دهند و به طور ناخواسته با هم درگیر می‌شوند.

سرگزی تصریح کرد: والدین درهم‌تنیده با فرزندان، با ممانعت از شکل‌گیری رفتارهای پخته در کودکانشان و وابسته کردن آن‌ها به خودشان و دخالت در توانایی آن‌ها در حل مشکلات، مسائل خانواده را در مواقع بحرانی تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت روان اعضای خانواده، باید به افراد تفهیم شود که خانواده کلیتی است که از مجموعه اعضای آن فراتر است و منافع و اولویت‌های آن باید بر منافع و مصالح شخصی ارجح باشد.

این مسئول در پایان با اشاره به شناخت تفاوت‌ها در اعضای خانواده گفت: شناخت تفاوت‌ها در خانواده کمک می‌کند تا در قضاوت نسبت به یکدیگر عادل باشند و بتوانند تفاوت در نحوه واکنش یکدیگر را در بحران‌ها و تغییرات ایجاد شده در شرایط زندگی درک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز