Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:44:09 GMT

پیشنهاد تبدیل عمارت سه‎گوش اهواز به موزه علم و فناوری

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۲۶۶۵

پیشنهاد تبدیل عمارت سه‎گوش اهواز به موزه علم و فناوری

طی نامه‎ای از سوی معاون پژوهش دانشگاه شهیدچمران اهواز به مدیرکل میراe خوزستان، این دانشگاه خواستار همکاری برای تبدیل عمارت سه‎گوش به موزه علم و فناوری شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، در نامه ابراهیم حاجی‎دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز  به خسرو نشان مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان آمده است: «از آن‎جا که مرمت اولیه ساختمان سه‎گوش (دانشکده ادبیات سابق)، مراحل نهایی را طی می‌کند و براساس موافقت‎نامه فی‎مابین دانشگاه و آن اداره‌کل، کاربری ساختمان به‌عنوان موزه علم و فناوری و خوزستان‎شناسی مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا به‌منظور انجام مطالعات باززنده‎سازی و همچنین تهیه طرح مرمت به منظور کاربری‎های فوق، خواهشمند است دستور فرمایید اعتبار مطالعاتی در موافقت‎نامه پروژه مذکور منظور شود.»

ساختمان سه‎گوش با مساحتی حدود ۳هزار مترمربع در ساحل غربی رود کارون کنار پل نادری و ابتدای خیابان امام موسی صدر قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۰۸ به‌عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد. در سال ۱۳۱۱ مقر اداره حکومتی ولایت (استانداری) بود و در سال ۱۳۲۱ به مقر ارتش متفقین در خوزستان (در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل شد. این ساختمان در سال ۱۳۳۰ مقر سازمان آمریکایی اصل چهار (Point four) ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره‎کل دارایی خوزستان بود. ساختمان «سه‌گوش» در سال ۱۳۳۶ به مبلغ ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی ‎شاپور تبدیل شد. «سه‌گوش» از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ دانشسرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و سمعی بصری دانشگاه جندی‌شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود. این ساختمان در سال ۱۳۵۰ به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌‎شاپور تبدیل و در سال ۱۳۸۹ تخلیه شد.

ساختمان «سه‌گوش» اهواز به شماره ۲۴۹۷ در ۲۶ آبان ۱۳۷۸ ثبت ملی شده ‌است و معمار این بنا نیز فردی آلمانی به نام مهندس آندره گدار بوده‌است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان

آلن دینکا، مربی گلرهای تیم ملی، در ورزشگاه نقش جهان حاضر شده و مصاف سپاهان و استقلال خوزستان را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

طرفداری | معمولا مربیان تیم ملی سعی می‌کنند با توجه به صلاح‌دید امیر قلعه‌نویی و مسابقه‌ای که برای آنها در نظر می‌گیرد، شرایط لیگ برتر را در آستانه آغاز فیفادی دوم در نظر بگیرند.

در راستای برنامه‌های مربیان تیم ملی آلن دینکا مربی رومانیایی سابق تراکتور به اصفهان سفر کرده تا از نزدیک نمایش دو سنگربان سپاهان و استقلال خوزستان که در این مسابقه پیام نیازمند و حسن پورحمیدی هستند را به صورت ویژه زیر نظر بگیرد.

جالب اینکه دینکا پیش از ورود به زمین با موزه باشگاه سپاهان روبرو شد و در حالی که به شدت توجهش جلب شده بود، با یکی از اعضای باشگاه سپاهان که اطلاعات موزه را به او انتقال می‌داد، با اشتیاق و در حالی که دوربین موبایلش را در برخی قسمت‌های موزه روشن و شروع به فیلم‌برداری می‌کرد، از موزه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بازدید کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • زیرش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز
  • ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها