Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طرح انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه مشکل کمبود آب شرب اين شهر و کيفيت آن را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدحسين محمدي شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدليل رشد جمعيت بانه که به نسبت ديگر نقاط کردستان بيشتر بود ظرفيت پيش بيني شده براي تامين آب شهر کافي نبود که با اجرا و بهره برداري از طرح انتقال آب سد عباس آباد اين مشکل بر طرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: کمبود حجم آب موجب ايجاد مشکلاتي در کيفيت آب اين شهر نيز شده بود که با بهره برداري از اين طرح ديگر مردم اين شهر مشکلي از اين بات ندارند.
محمدي با بيان اينکه مشابه اين طرح در کشور اجرايي نشده است، تاکيد کرد: اگر اقدامي انجام نمي گرفت در تامين آب شرب شهر بانه با مشکل مواجه مي شديم.
وي با اشاره به اينکه ظرفيت کنوني آب شرب شهر بانه به 250 ليتر در ثانيه رسيده است، يادآور شد: 60 ميليارد ريال برآورد اوليه اجراي طرح بود که با پيگيري هاي انجام شده 30 ميليارد ريال آن از طريق منابع کشوري و مابقي از طريق منابع داخلي آبفاي شهري تامين شد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بيان اينکه کار شبانه روزي براي اجراي اين طرح انجام شد، گفت: اين پروژه يکي از طرح هاي مديريت بحران در کشور بود که بسرعت اجرايي و به انجام رسيد.
محمدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه امکان ارائه خدمات به ساخت و سازهاي غيرمجاز در شرايط قبل در شهر بانه وجود نداشت، اضافه کرد: از مرداد امسال مجاز به دادن انشعاب به اين ساخت و سازها شديم که تاکنون به چهار هزار انشعاب مجوز داده شده است.
وي با بيان اينکه براي سال آينده 200 کيلومتر اجراي طرح خط انتقال در سطح استان پيش بيني شده است، گفت: 80 پروژه در 25 شهر در حال انجام است که مجموع اعتبارات آن هشت هزار ميليار ريال است.
محمدي افزود: تعداد انشعابات آب در شهرهاي استان 345 هزار است و ظرفيت توليد آب شرب فعلي هم 135 ميليون مترمکعب است.
به گفته وي، 71 درصد فاضلاب استان تصفيه مي شود و 68 ميليون مترمکعب ظرفيت سالانه تصفيه فاضلاب در اين استان است ضمن اينکه هفت هزار کيلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان وجود دارد.
وي در رابطه با ورود بخشي از فاضلاب منطقه سردوشي شهر مريوان به درياچه زريبار گفت: در زمان بارندگي سرريز فاضلاب اين منطقه از طريق کانال آب سطحي محله به زريبار وارد مي شود که امسال پروژه اي طراحي شده که 30 ميليارد ريال برآورد اعتبار دارد تا از اين سريز شدن فاضلاب به درياچه جلوگيري کند.
خبرنگار: اميد بهمني**انتشار: سليماني
6108/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور آب و فاضلاب گچساران گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بر اثر طوفان و بارندگی سیل آسای روز گذشته دچار مشکل شده و هم اکنون آب شهر دوگنبدان قطع شده است.

خسرو افشین پور افزود: این ایستکاه های پمپاژ آب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان را تامین می کند.

وی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب سعادت‌آباد لیشتر، تنگ باشت، آبشیرین و امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

افشین پور ادامه داد: این ایستگاه ها آب مناطق کارکنان، رزمندگان، آبگرمو، کوی شهید فهمیده، باغ فردوس و سه راهی ،سطح شهر، گلستان، رادک، بهارستان، شهرک نفت و .... را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار گروه عملیاتی از شرکت برق و آب فاضلاب گچساران در حال تعمیر این ایستگاه های پمپاژ هستند.

افشین پور ضمن عذرخواهی از مشترکان به واسطه قطعی آب شهر دوگنبدان گفت: مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و تلاش می شود هر چه سریعتر این مشکل برطرف جریان آب در شبکه ها برقرار شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد