Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان یزد بیش از ۹۸۲ پروژه را در استان یزد به بهره برداری رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر دو روزه خود به استان یزد طرح های علمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آذری جهرمی در این سفر خود به استان یزد بیش از 982 پروژه را در این حوزه ها افتتاح کرد و با هزینه ای بالغ بر یک هزار و 460 میلیارد ریال  به نوعی این طرح ها را به بهره برداری رساند.

 

توسعه مسیر فیبر نوری با ظرفیت 120 کیلومتر، راه اندازی مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات، مرکز تماس تیام نت از پروژه های طرح تکاپو، راه اندازی باجه های بانکی، راه اندازی دستگاه خودپرداز روستایی از جمله طرح های افتتاح شده امروز بود.

 

راه اندازی و نوسازی سایت جدید نسل دوم همراه اول، راه اندازی سایت جدید نسل سوم، راه اندازی نسل جدید نسل چهارم، راه اندازی سایت جدید LRAN، نصب و راه اندازی کافو نوری، اجرای فیبر نوری، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی، نصب و راه اندازی سوئیچ دیتا، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی، ایجاد زیرساخت سرویس تانوما بر بستر فیبر نوری هم از دیگر طرح های افتتاحی امروز استان یزد بود.

 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در نشست با شرکت ‌ها، استارتاپ‌ ها و فعالان حوزه آی‌ سی‌ تی استان یزد گفت: امروزه فناوری رو به رشد است و به نوعی در حال گسترش است که خدمات امروز سوار در عرصه فناوری است و وابستگی خدمات و فناوری به طور کامل مشهود است.

 

وی افزود: ما در کشورمان بزرگترین سرمایه انسانی منطقه به لحاظ دانش و توانمندی را دارا هستیم که باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما در شاخصه کسب و کار براساس آمارهای جهانی سه برابر منطقه و دو برابر آمار جهانی را دارا هستیم که بایستی از این جایگاه ویژه نیز استفاده کنیم.

 

آذری جهرمی تصریح کرد: دول تدر تلاش است تا با برنامه های خود به نحوی زیر ساخت ها را افزایش دهد و با توجه به فاصله کشور با ایده آل به نوعی بایستی این زیر ساخت ها را محیا کرد.

 

وی همچنین با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کرد و در خصوص طرح های فناوری و اطلاعات و ارتباطات در استان نیز مطالبی را ارائه کرد.

 

محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ ای در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آی‌ سی‌ تی برخوردار است، اظهار داشت: این استان در این زمینه پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد از پیشرفت‌ های بسیار زیادی برخوردار است و پارک یزد بعد از اصفهان، دومین پارک علم و فناوری کشور به حساب می‌ آید.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فضای مجازی با آن روبرو هستیم، گفت: این مشکلات نتیجه خواب و غفلت 10 سال قبل ما است و اگر امروز هم غفلت کنیم، 10 سال آینده خسارت‌های آن را مشاهده می‌کنیم.

 

آذری جهرمی تصریح کرد: الان زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بحث دولت الکترونیک در کشور محیا است ولی روند‌های اداری که نیاز به اصلاح دارد مانعی در راه تحقق کامل این موضوع است که باید ابتدا نسبت به این اصلاح اقدامات لازم برداشته شود.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند