Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه در حادثه پلاسکو امکان پیدا کردن یکی حتی یک نفر شدت کار را بیشتر کرده و تلاش شبانه روزی را منجر شده بود اما در این ساختمان هم اسناد مهمی در حال سوختن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهراسادات امیری/ همه به یاد داریم که در دی ماه سال گذشته، دی ماه 1396، ساختمان پلاسکو در تهران، دچار سانحه آتش سوزی شد و از همان اولین دقایق، فیلمها و عکسهای مختلف آن در فضای مجازی منتشر و تیتر اول روزنامه ها و خبرها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از آن سو، عده ای با هشتگ "قالیباف، استعفاء" خواستار برکناری شهردار تهران شدند. رسانه های زنجیره ای هم تا ماه ها صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص دادند.
دیدیم که اخبار لحظه به لحظه آن گزارش داده میشد و برای نجات جان آتشنشانان، دست به دعا برمی داشتیم.
حال سوال این است چه شده که اکنون پس از گذشت یک سال از حادثه پلاسکو، کشتی سانچی مورد حریق واقع شد؛ اما نه در خبرها و صدا و سیما و جراید، آنطور که باید به آن پرداخته شد و نه خواستار استعفای مسئولی، شدند! 32 نفر از هموطنانمان در سکوت خبری و وقتی جلسات دولت برای رفع فیلتر شدن تلگرام بود؛ غریبانه جان سپردند.
و اکنون، باز هم اتفاقی شبیه حادثه پلاسکو در تهران پیش آمده و احتمال تخریب ساختمان اداری وزارت نیرو به علت حادثه آتش سوزی، وجود دارد.
تعدادی از آتشنشانان، به محل حادثه اعزام و 16 نفر آنها مصدوم شدند. اما نه کسی هشتگ استعفا می زند؛ نه تیتر اخبار شده و نه به آن، پرداخته می شود!
در حالی شبکه خبر، تصویر زلزله تایوان را ضمیمه صفحه اش کرده است که ساختمان 13 طبقه وابسته به وزارت نیرو، 2 روز است مورد حریق واقع شده و آتشنشانان، همچنان مشغول تلاش برای اطفای حریق هستند؛ اما انگار به فراموشی سپرده شدند.
نه مصاحبه ای با مصدومان میشود و نه واکنشی نسبت به تلاشهای شبانه روزی آتشنشانان!

اگرچه در حادثه پلاسکو امکان پیدا کردن یکی حتی یک نفر شدت کار را بیشتر کرده و تلاش شبانه روزی را منجر شده بود اما در این ساختمان هم اسناد مهمی در حال سوختن است و این ساختمان در حال فرو ریختن است.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری